Thursday 11 July 2013

Puding Laici xberapa dangdut

hihi..nak share resepi plak kali ni..salu aku tengok resepi orang ja kann..so lepas cilok balik aku try..nak try pon bulan posa..so time ni la 100% air tangan aku..sebab mak aku xmai rasa rasa hang tambah tu tambah ni..itu xterjadi..mak aku biaq and tengok ja..

ok kalau nak masak kena la ada barangnya kan..
  • agar-agar serbuk
  • air
  • laici dalam tin
  • gula
  • susu cair

1. asing kan air laici dengan buahnya.

2. air laici,serbuk agar-agar, air, gula, susu cair..sukatan aku pakai agak agak ja..aku malas la nak sukat.sumbat semua dalam periuk then tunggu sampai mendidih..kacau kacau tau sebab kalau x jadi berketoi ketoi..


3.tutup api tuang dalam gelas or tupperware(ikut suka ati)
4. dah agak nak sejuk sebelum keras letak buah laici tadi..kalau letak masa hangat2 nanti tenggelam buah tu duduk bawah..kalau dah keras sangat plak buah tu xberapa tenggelam.so nampak terasing xbest lah kan.


5.simpan dalam peti ais.balik terawih tu dah boleh makan sambil tengok drama..sedapp.


nama xberapa dangdut tu sebab xberapa goyang..agar-agar lebih xpandai agak..
petang ni berbuka boleh ngapp lagi...........

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..