Tuesday 9 July 2013

esok puasa

dengan ini saya mengisytiharkan, tarikh permulaaan puasa adalah 10 haribulan julai 2013 bersamaan rabu..setiap kali posa or raya cam xlengkap ja kalau xtercangak depan tb semata mata nak dengaq pengumuman ni..kan kan..alaaa,semua sama.rindu sora pakcik penyimpan mohor sebelom ni..ada ala ala lisa sughihani sket kan kan..

setahun dah berlalu..2006, 7 tahun yang lalu, 1 Ramadhan arwah ayah aku kembali ke Rahmatullah.dapat tau pun dalam tepon ja ayah aku dah xdak..terus menangeh nangeh.bapak kandung sorang ja k.itulah bapak dunia akhirat kita..saat tu aku dah bergelar anak yatim.aku ni boleh katakan yang paling manja la ngan bapak aku.nak apa semua dapat..kakak ngan adik aku mana dapat layanan spesel cam aku. sampai sekarang, setiap kali Ramadhan tiba perkara tu lah yang paling aku ingat.berbuka puasa di kenduri arwah ayah aku.sedih sangat sangat..

lap ayaq mata...........

alhamdulillah Allah panjangkan umuq aku untuk sampai ke Ramadhan tahun ni..semoga amalan aku tahun ni bertambah dari tahun yang sebelumnya.semoga Allah bukakan pintu hati aku untuk lebih mendekatiNya..

petang ni ada misi pengeposan kurma..untuk orang yang ada dalam hati nila kan.tadi aku nak pos dah lebih 3.30 petang.pejabat pos xterima.dia suh sent sendii kat hq pos laju..ala aku pos rini pon lusa baru sampai.sok kedah cuti..kecoh betui kakak pos tu..aku lambat 5 menet ja pon..haa cerita pos laju..dulu aku pernah pos cekelat kat myomey..sampai2 lembik..ntah apa corak jadi..seb bek cadbury papan ja.dah sampai mak dia kata hang makan la..dia jampi hang apa..sampai hati ibu mertua..hahha..ini kali kau bagi kurma..nak makan makan..tak mau sudah pi letak kat surau..wakaf..xdak masa aih aku nak jampi jampi..aku bukan keturunan mak lampir okeh..amboi marah nampak..xpa raya nanti mintak mahap.hahhaha.amponkan mak kassim..ok lah. nak pi pos..yusuffffffffffffffff taiyubbbbbbbbbbbbbbbbbb.....

"ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna,
agar dapat ku lalui dengan sempurna,
ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan,
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan"

ahlan wa sahlan, marhaban ya Ramadhan...

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..