Friday, 18 October 2013

Cari Jodoh BY 4 UNSUR


entri ni aku kopi o okeh..
tetiba rasa menarik..pastu ditulis plak diamik dari kuliah subuh.
aku share ngan kawan kawan yang sama nak membesar cam aku.





  • Unsur Tanah  - Anak pertama, kelima, kesembilan
  • Unsur Air       - Anak kedua, keenam, kesepuluh
  • Unsur Api      - Anak ketiga, ketujuh, kesebelas
  • Unsur Angin   - Anak keempat, kelapan, kedua belas

 

Sifat anak berunsur tanah
  • Pendiam, pendengar yang baik,penyabar dan setia.
  • Tidak mudah membangkang, dengar kata dan boleh dibawak berbincang.
  • Berpewatakan manis, lembut hati, suka memendam rasa dan sensitif
  • Tidak banyak karenah, tidak cerewet , menghormati orang lain, rendah diri dan tidak sombong
  • Suka pendam rasa marah sampai satu tahap boleh meletup (seperti gunung berapi)
  • Lambat dalam menyelesaikan sesuatu tugasan

Sifat anak berunsur air (AKU)
  • Sentiasa tenang dan menyejukkan perasaan orang lain
  • Membuat kerja dengan teratur, teliti dan pantas
  • Keras kepala, sukar dilentur dan dibentuk. Dia je yang nak menang.
  • Manja, lembut hati dan sensitif
  • Air yang tenang, jangan disangka tiada bah !!Mood yang mudah berubah2

Sifat anak berunsur api
  • Semangat yang tinggi, sangat aktif  dan berkobar
  • Sangat teliti dan berwaspada
  • Suka menyakat dan mengenakan orang lain
  • Panas baran dan mudah melukakan hati orang lain
  • Sangat kuat cemburu

Sifat anak berunsur angin (OMEY)
  • Melembutkan hati orang lain
  • Mood berubah2 ikut suka hati dia je
  • Suka menolong orang dan boleh memberi kerjasama
  • Suka membuat hal sendiri dan keras hati
  • Suka mempamerkan perasaan sekiranya tidak puas hati



salam mujahidah.. ehm.. ini update atas permintaan orang.. tapi.. x berape jelas.. sebab nie sambungan waktu kuliah subuh.. faham2 je lah sendiri ble time kuliah subuh kan... ehm... klu paham Alhamdulillah.. klu x ... try cari dgan rakan2 yang thu.... Selamat Mencari PAsangan...




Angin
 Allah uji dengan sifat Redha ( dengan sifat nye yang seorang pemaaf yang tinggi)


Api
Allah uji dengan sifat Sabar..


Air
Allah uji untuk menggunakan akal yang bijaksana dengan betul
Allah uji dengan  sifat Jujur


Tanah
Allah uji dengan sifat Ego / Rendah diri / Tawadhuk


NIH KALO KORANG MIX MIX KAN PASANGAN.
CE CHECK BETUL X?



*Unsur Api + Unsur angin

- pasangan yang penuh dengan kasih sayang..




*Unsur Air + Unsur Tanah

- tahap ekonomi meningkat..
(disebabkan pasangan yang berunsur tanah nie kebanyakan nye yang banyak duit)
-Allah uji tahap kesyukuran terhadap nikmat yang Allah berikan..


*Unsur Tanah + Unsur Api

- pasangan  berunsur api selalunya pandai dengan pujuk rayu dan pandai bermain kata2..
- apabila dua unsur ini bertemu jadinya PANAS...
- pasangan yang berunsur tanah akan senang dihakis dengan pisau cukur (unsur Api)
- apabila ekonomi pasangan ini bagus.. Alhamdulillah.. rumah tangga ok..
- apabila ekonomi pasangan ini merosot.. Nauzubillah.. rumah tangga kacau bilau..
apabila ini terjadi.. pasangan ini akan cepat marah dan mudah naik tangan (penampar)..


*Unsur Tanah + Unsur Angin

- apabila dua unsur ini bertemu jadinya KERING aka DINGIN
- pasangan ini selalunya akan berendam air mata
- rumah tangga pasangan ini banyak bergaduh..


*Unsur Air + Unsur Angin
ME + OMEY

- apabila dua unsur ini bertemu jadinya SEJUK & NYAMAN
- kebanyakan apabila pasangan ini hanya berkawan.. hubungan persahabatan ok saja...
- andai pasangan ini berkahwin... rumah tangga tidak dapat dijamin kekal.. (HOLAMAKK)
- perasaan baik sangka terhadap pasangan tinggi sangat
- kedua pasangan ini hanya cakap benda yang perlu sahaja
(BETUL BETUL..KADANG DIA WAT DERK JE KAT AKU)
- kedua pasangan ini kebanyakan nye akan memperoleh ramai zuriat..
(INI AI SUKEEEERRRRR..LAGI BANYAK LAGI KEBERKATAN)


*Unsur Air + Unsur Api

- apabila dua unsur ini bertemu jadinya BASAH
- kebanyakan pasangan ini dapat dinilai apabila berada di pasar raya.. kebanyakan pasangan yang lelaki nya akan bawak troli.. yang perempuan akan memilih barang...

* Andai Pasangan Yang Disebutkan ini mempunyai Cahaya Mata...


*Unsur Angin + Unsur Angin

- anak yang dilahirkan  "down sindrom"


*Unsur Api + Unsur Api

- disebabkan terlalu mengikut perasaan (rujuk kembali sifat dominan)
- anak yang dilahirkan mungkin akan TOMBOY atau LEMBUT aka (x pyah sebut ah)


*Unsur Air + Unsur Air

- anak yang dilahirkan adalah anak yang genius
- pasangan ini perlu menggunakan fakta untuk menerangkan sesuatu benda andai anak mereka menanyakan sesuatu...


*Unsur Tanah + Unsur Tanah

- anak yang dilahirkan anak yang bersikap Hyperactive
- anak pasangan ini kurang mendengar cakap orang (bebal)


semua ini hanya lah teori... nak percaya atau x terpulang kepada anda yang membaca... sye hanya post apa yang sye perolehi dri kuliah subuh tu.... ehm... andai yang x dapat difahami.. sye  minta maaf sangat2... berkaitan dengan sifat sahabat2 nabi.. mungkin ada yang kurang memahami.. asif jiddan.. sye x dpat nak ingt semua..peluang.. sye rujuk dgan rakan2 yang lain.. akhiru kalam..


9 comments:

  1. ngarottttttttttttttttttt!! hahah.. aku tak percaya cintaaaaa

    ReplyDelete
  2. Unsur api dan unsur angin camne?

    ReplyDelete
  3. cik anon, unsur api ngan unsur angin kan ada memula tu..pasangan yang penuh dengan kasih sayang..

    ReplyDelete
  4. kalau kakak saya ade yg kembar, diorg kira sama unsur ke? saya konfius turutan saya dalam adik-beradik..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Betul laa..i dah kawin..suami angn i plak tanah..asyik bgaduh je..😠😡😤

    ReplyDelete
  7. Betul laa..i dah kawin..suami angn i plak tanah..asyik bgaduh je..😠😡😤

    ReplyDelete
  8. I ngan husband sama2 tanah.. Bru2 nie scan kandungan doktor kta baby terlalu aktif..kebetulan ke tu? Apa pn, Semoga baby i jd anak yg taat dan dgr kta ...aamiin in sha Allah..

    ReplyDelete

ada nak komen apa2..silakan..