Thursday, 11 September 2014

Sushi King

assalammualaikum.

hikhik..Sushi King for the First Time!!!!


peghak gila x aku..boleh tahan la kan..selalu makan sushi dalam shopping complex tu ja..ala yang tipu tipu juai kat jusco tu..cap ayam sangat kan..hahahaha so bila dah makan yang original macam teringat sampai bila bila..

al kisah bermula camni..kadang kadang yana balik ngan aku..tumpang naik sampai bj..so dalam kereta tu xmungkin la nak duduk diam ja..aku bukan tugu kan..aku ngan yana nyembang nyembang..kebanyakkan topik macam topik makanan ja..hahaha..orang selim memang camni..yana cerita la dia duk pi makan sushi dengan adik dia...so aku pun macam excited la..xpernah makan..salu tengok kat blog ja orang lain makan..so yana simpati ajak la aku makan..hehhe..tengkiu yana..kalau aku sorang memang sampai mati pun xpergi la kot..xreti nak order..chek kan kampung.

kebetulan musim bonanza..satu piring tu rm3.00..tapi untuk member jala..adik yana ada membercard..ok la..aku ikut..pukul 12.50 dah siap tunggu yana kat depan maybank..baru lepas ambik duit..takut plak kalau makan tiba tiba xcukup duit.hahaha..kampungdotcom kan u olls..

waktu sampai tu orang tengah beratur..yana kata memang kena beratur..oh lupa..jepun kan sopan..haittt! masa ni nampak sorang mamat ensem dalam sushi..tengah makan makan.sempat lagi kan..mintak mahap omey..


ni sebelum pergi..buh bedak pastu posing sat...semenjak pakai hempon baru ni macam wajib ja ada gambaq harian..agak agak gambaq ni lau masuk laman myjodoh ramai orang add x? hahahaha



hahaha..sayang seribu kali sayang..terlambat pulak aku ambik pamplet ni..sepatutnya orang festime cam aku kena belajar dulu..tapi hentam sajalah..ada aku kesah..dan setelah diteliti..aku telah melakukan semua kesalahan di atas sewaktu makan sushi..hehhehe..
tahniah! take care..(macam ikan bakaq melaka pulak) 



masa ni tengah beratoq..macam malu malu pun ada nak ambik gambaq..mesti orang kata..eleh..makan sepiring 3 ringgit pun kecoh..lantak aaarrr..



gambaq ni bagi kecik sudah..sebab xflawless..huhu..dengan chopstick pun ada stori..hahahha..aku cabut la dari kertas tu..pastu duk tarik tarik awat xboleh..melekat rupanya..hahaha...pastu tengok yana punya chopstick dah terbelah dua..try tarik lagi..ehh..xboleh jugak..suh yana tolong kopek..mana la aku tau kan..selalu tengok dah terasing 2 penyepit tu.hehehe...malu angat!




yana dengan mira tengah ushar sushi apa yang nak keluaq pulak..hehe..fokusnyaaa...



sambil depa tengok tengok..aku gaul gaul kicap ngan wasabi..tenyeh wasabi pun xhancuq..skali tu masuk mulut makkk aaiiiii...macam nak meletup kepala aku..tapi aku diam ja..hahahaha..yana ngan mira xperasan..so sambung control balik..kihkihkih..



menu dah dipilih...yana kata kena ambik piring purple..sebab mahal..kalau harga x bonanza ni sepiring 7.00 ringgit xsilap aku..mula mula tu aku ingat apa ke benda la purple..rupanya piring..aku duk tengok sticker atas penutup tu..patut la xjumpak purple..sticker kaler oren..hahahaha..



kacang peas..orang makan petik petik ja..kacang tu terpelanting masuk mulut..aku pakai chopstick pastu makan semua skali..tengah kunyah yana kata " eh ida..yang tu orang makan biji dia saja"..cepat cepat aku luah kat tisu..heheh..patut kunyah rasa keras..puit.



sushi teloq ikan besaq sikit..yana suka..aku suka yang kecik kecik tu..



sushi ada nugget..hehe..xtau nama..so aku bagi nama kamps sikit ok..



sushi teloq ikan kecik kecik..yang ni aku suka jugak,.gigit setengah..pastu macam hangging separuh kat mulut..rumpai laut tu liat..ooo..kena sumbat sebijik..mana acik tau..acik kan pestime..



baby octopus..sedap jugak..sebab macam ada sos yong tau fu..obor obor dia pun sedap..tapi xda gambaq..



sushi ada salmon..mira punya..macam sedap..tapi masa ni dah kenyang..miraa...kak ieda nak salmon tu saja leh..nasi tu xmau..



sushi cheese..hehe..mula mula makan sedap..pastu masuk ketui yang ke empat kenyang dah..mula duk main main..



cucuq..hehe..pandai pandai bagi nama..sedap la cucuq ni.macam blender isi ikan kot..pastu goreng..sedap sedap..amik 2 kali..hehhe..


mira tengah tunggu tempura.hahahaha...sekali amik 3 piring..lambat pulak dia keluaq..kesian orang belakang..xsempat..sorry la..bila makan memang xingat orang belakang.. =)



yana tengah makan obor obor..sedap gak..dulu masa pegi sarawak ada orang jamu obor obor..tapi masa tu cam pelik..sekarang tidak lagi..hehe..tengkiu yana n mira ajak ieda..nanti kita pi makan lain lain plak k..jangan malu malu..hakhak..malu sebab aku makan inamame tu sebijik terus..


pasni boleh la eksen skit ngan kakak n adik aku..sebab aku dah pandai nak makan sushi..













2 comments:

ada nak komen apa2..silakan..