Thursday 4 July 2013

exam lagi..berharap lagi..

susah betui nak dapat keja zaman sekarang.tambah tambah keja kerajaan..MYomey lagi frust dah malas nak isi.langsung xpernah panggil interbiu.aku bagi sokongan padu suh isi try jugak.in shaa allah ada rezeki.dia mengalah.tapi aku la yang tukang isi.hehe.xpa la,kadangkala apa yang kita nak tu xsemestinya kita dapat sebab Allah dah aturkan sesuatu yang terbaik untuk kita kan..kalau dia keja swasta aku keja gomen so gaji dia ujung bulan aku xberapa nak ujung.so xkering duit lah nanti kan.haishhh..melalut apa ni..bila nak kahwinnya???xdak jawapan..ok lebih baik diam..


sambung story, nak keja gomen lani kena exam lah, temuduga lah, ujian kecergasan lah, bmi lah..aiyooo cerewet nak mammmmmp......s..tu pon belum tentu dapat.dulu aku penah p exam pen akauntan.panggilan untuk exam 15000 yang berjaya dalam exam 2000 orang ja.so 13000 menanggung kekecewaan dari awal.dari 2000 orang tu dipanggil temuduga..duga punya duga yang akan dapat keja 49 orang ja.so bayangkan lah berapa hati yang hancur luluh xdapat keja.yang akan meneruskan hidup sebagai kehormat..aku pun xtau la macam mana kriteria yang depa pilih antara 2000 tu nak pilih 49 orang ja.ikut nasib sama kot kan.yang dapat tu beruntunglah.bersyukur sebab betapa susahnya nak dapat keja.yang kecewa macam aku.xpa rezeki kita bukan disitu.kita cuba lagi

so aku try isi lagi untuk pen juruaudit.macam biasa exam panggil ribuan orang.soalan untuk exam pen juruaudit ni susah sikit nak banding pen akauntan aritu.pastu ada plak tambah seksyen C personaliti..mungkin untuk juruaudit depa nak yang jenis diam dan fokus..sebab aku selalu tengok muka blur blur camtu mai amik report audit kat ofis..hahaha..muka xdak perasaan..aku jawab dengan jujur.dan aku rasa time paper personaliti tu memang aku out kot..salah satu soalan yang aku ingat.adakah kadangkala anda melakukan lawak bodoh untuk menghiburkan kawan kawan anda?jawapan a. benar b. tidak pasti c.tidak benar...aku jujur so aku jawab a..otak aku set kalau jawab banyak a kira perangai bagus.haha..dah aku bocoq 1 soalan ni.elehh..takat 1 satu xdak maknanya aih..beratus lagi duk ada.okey soalan bocoq kedua................hahah bwekk bwek

dengan bangganya mengumumkan aku gagal jugak exam juruaudit tu..ah pedulikan.memang xstudy pon masa tu so xralat sangat.memang kalau dapat pon aku xminat nak jadi juruaudit.even time study dulu pon benci inikan pulak nak jadikan sumber mata pencarian.memang xlah..aku xputus asa..aku apply aplly online.semua aku isi.kadang kadang sampai lupa password.hahha.nak berahsia sangat padan muka.semalam aku dapat lagi exam untuk kelayakan pembantu akauntan w17...hahhh???tu la best.w17 pon nak kena exam dah la ni.kerani ja kot..layan kan jela.

memandangkan 4hb aku ada dapat lagi exam pen akauntan so aku p la exam 3hb tu.aku xberharap sangat pon untuk yang tu.aku p just nak asahkan otak aku untuk exam arini..alhamdulillah otak aku berjaya direfresh.so alhamdulillah ya Allah.exam tadi aku jawab dengan tenang.xda gopoh gopoh.cuma sampai lambat sikit.jalan jam hujan n dok snap gambaq depan cermin lama sangat..bajet cun.ok la mengaku xcun.mana ada orang gemuk cun kan..paper 1st pengetahuan am.jawatan pun pen akauntan so banyak soalan akaun la.banyak banyak la study prinsip akaun n akaun sem 1 time diploma.memang banyak membantu.paper kedua menyelesaikan masalah.susah hapa nak terang.soalan matematik form 5.semua amik espiem kan.so pakai balik buku rujukan tu wat latihan.exam xleh guna kalkeleter ok..guna anggota badan sendiri.kalau cacat??erm..pakai otak.paper 2 aku rini aku rasa boleh jawab.syukur ya Allah.paper 3 yang personaliti tu la.soalan sama recycle balik juz berbeda sikit sikit.

tips jawab soalan:
mulakan dengan bismillah
tenang kan hati dan redha.kalau ada rezeki kita in shaa Allah kita lulus
waktu hitamkan bulatan kat omr tu sambil kaler sambil la berzikir dalam hati

keputusan apa nak dapat aku xtau
LULUS / GAGAL
Sesungguhnya Allah telah merancang yang terbaik buatku.

^____________________________^



No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..