Wednesday 7 May 2014

Singapore - eps 4 (last day)

yeeeehhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaa...
last episod akhirnya..
penat cek..tapi.. tapi..
tetiba timbul idea..nak buat eps candid plak..
nak tunjukkan pic yang huduh..asik melawa ja mana aci kan..
kah kah kahhhh....ini mesti ct buat rayuan..bubuh gambaq yang elok ja..
tengok la..nanti aku pertimbangkan..


okeh..kemonnn..

malam semalam lepas balik dari USS dah xmakan spesel2..
maggi cup je..
xsabaq nak hempap badan atas tilam..
packing barang..sebab esok dah nak berambus..



aku bertemakan brasil sempena fifa..
atau tema kedah sempena seseorang yang nun jauh di sana..
hehhehe..ni omey kalau tau mesti kata aku cempera kola..
pagi pagi keluar terus pergi merlion park..
ala...yang ada singa pancut air tu..



ops..kenape comel bebenaq kan..
muka pun alahai..anje anje jer..
ni yang baby merlion..yang besaq ada dalam air..



asal usul merlion..
read by yourself..



Marina Bay Sands Sky Park..
yang bulat hujung tu Art Museum..
weh ni cerita ja k..aku xmasuk pon..
aku tengok dari jauh ja..
gila nak masuk..duit pon nipih..



banyak gila manusia nak amik pic kat sini..
kena berebut rebut..bila dah nyendeng kat tiang tu tiba tiba ada pulak jiran dalam gambaq..
hasihh..sabarlahhh sabariah..
dah la panas..panas terik ok..bukan panas biasa..



amik pic dulu ngan baby merlion ni..smileeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!
macam satu geng pon ada..kahkahkahhh...



sedih betullll la aku masa pic ni..
tiba tiba terkenang..xbestnya xda hempon sendiri..
nak mintak orang amik gambaq nanti dalam hati depa xsuka ka kan..
mana la tau ada orang cakap cakap dalam hati ka..
rambut sama hitam, hati lain lain..ye dak..



alamakkkk..lagiii sedihhhhhhhhhhhhhhh....huwaaaaaaaaaa...
apalah nasib..pergi jalan xda camera..
dasar menompang...



xpala..yang sedih sedih tu tahannnnnnn....
cerianya nampak kai seluar kuning tu..
tapi sayang..longgar..xselesa..



hehe..tulah bapak Merlion..
besaq...dengar cerita,
merlion ni diadaptasi dari singa dan dicantum dengan duyung di bahagian bawah..
oo..patut la cenggitu rupanya..



posing lagii..dan lagi..



fiza..tengok siniii!!!



dekat singapore pon ada maybank..
worldwide la katakan..hahahha..
aku siap bawak atm card OCBC kak aku..
takut t kat Singapore xleh pakai atm visa aku..
kot kot emergency xcukup duit..
kampung lagi..huhuhuhuhuuuuuuu...



aiskrim durian kepit roti..
roti singapore warna warni..cantik la nampak..
tapi yang ni close up terlebih..kembanggg ja nampak..

lepas jenjalan merlion park last port, Snow City..
ni termasuk dalam pakej tiket groupon tu..sayang pulak kalau xpergi..sebab dah bayar sekali kan..
tempat dia dah la jauhhhhhhh...
pastu kena naik train, naik bas..
sampai sampai xbest pon..bukan salji..
tapi ketul ais yang macam dalam peti ais kat rumah..yang clear ice tu..pastu keras..
buang masa jugak la kan..nasib dah penah main salji kat genting..tapi xpa..
pengalaman...



ni keadaan dalam train kat Singapore..
bersih..xboleh makan or minum dalam train ok...
even kat stesen mrt pon xleh makan or minum..
ada sekali tu..lepas balik uss, aku, anas n fiza dah lapaq..
dalam bag ada butterscotch (betul x ejaan)... sambil ct n kak sue beli tiket train.
bersila la 3 ketoi kami makan..
pastu jalan anas kena tahan..pegawai mrt tanya apa ada dalam beg..anas cakap makanan..
ok lepas...hahahha.nasib baik..roti yang lebih tu sumbat dalam beg anas..sebab tu dia kena tahan..
pastu aku perasan, cctv asik fokus kat kami ja..
hahahhaha..padan muka..nasib baik xkena saman..
kalau x nak bayaq ngan apa..taik idung banyak la..



dalam train ada board yang akan tunjuk door opening belah mana..
senang la bagi yang jakun jakun ni kan..xla kelam kabut tunggu belah sini..pastu kuar belah sana..
aku ja la tuu..orang lain x..orang lain kan bandaq..hehhehe


masa otw nak balik bugis amik beg n checkout,
fiza pulak tertinggal..terlepas train..
kesian dia sorang sorang..kalau tempat sendiri ok la..ni tempat orang kan..
so sementara kak su amik dia, kami bertiga amik beg..
backpackers tu galas depan belakang..
tapi bukan aku la yang galas..ct n anas..
aku nak galas xpa..tapi dah la renek kan..nanti xnampak jalan pulak..hahahha



kesian anas n ct..
xpa..berkorban untuk kawan kawan..
dapat pahala..kah kahhh kahhh...



hehhehe...sabaq na anas...



ct ok la tu..dan dok peace lagi..
sabarrlah sabariahh ok..



nak tau ni apa???ni kipas...hahahaha...bukan lah!
ni la tiket train kami sepanjang kat Singapore..
aku xsure sapa punya idea..sekeping ni kalau return boleh dapat 1 SGD..
hehe..sudahnya berkepok bawak balik malaysia..
aku ngan fiza siap kira dah..dapat 16SGD..boleh dapat tshirt selai..
okeh camni,
tiket train ni sebenarnya boleh reuse..pakai 6x then kali ke6 tu akan dapat discount la..
just scan tiket ni kat machine untuk topup..xpayah la amik tiket baru..
bagus jugak..penjimatan tu..kan kan..
so untuk sapa yang pandai berjimat ada benefit..dapat discount..
gud gud..

ok la..dah abis..
harap harap semua happy dalam percutian kali ni..
maaf lah kalau ada terkasar bahasa atau ada yang mengguris hati sepanjang aku buat entri singapore ni..
in shaa Allah, lau ada duit lebih t nak belanja adik n kakak aku plak pergi uss..
ngan omey pon nak pegi gak..tapi nak dia la belanja..xkan aku plak..xcool lerr.......

1 comment:

  1. Hahahhahahha.......tak tahan....tak tahan.....bleh dpt selai tshirt lg.....tiket xlaku dah wei....huhu

    ReplyDelete

ada nak komen apa2..silakan..