Tuesday 20 May 2014

Sembang Kosong..Isi Masa Lapang

assalammualaikum..
its tuesday..wehuu..lagi 3 hari nak bekerja..
dasar pemalas..hahaha
kerja xmau..duit mau..kan best kalau jadi orang kaya..
bangun bangun tidoq turun bawah minum jus, minum susu..
pastu siap2 gym sikit..balik rumah rehat2..belai diri.
lunch makan kat luar masa shopping tu..macam ratah ratah jela kat secret recipe camtu..
ish..kalau aku kayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.................

tapi hakikat hari ni..
bangun lambat..sebab asik snooze jam..
pastu mandi berejam sebab sambung tido dalam bilik air..
keluar toilet kelam kabut baju keja xiron lagi..
iron baju cari tudung yang matching xjumpak..hentam pakai tudung koko..
gila macam makcik makcik..
masa tengah iron baju mintak tolong mak buk keluaq nasi semalam dari peti ais..
kengkonon aku nak buat nasi goreng..
nasib baik mak aku paham..mak aku yang buatkan..=)
sampai opis berebut lift dgn handbag, dengan tupperware nasi goreng kat tangan yang xsempat cari beg..
sebab tu pegang ja...inilah hakikat hidup aku..
kalau aku kayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

baru baru ni berjaya pujuk mak aku makan fish manhattan
jalan jalan beli barang adik kat jusco..pastu mak aku macam banyak duit jaa..
mula mula ajak makan secret recipe..pastu macam ramai..
lalu kat fish manhattan..dulu mak aku xlalu.
masa lalu tu ada orang melayu ramai makan..siap tudung labuh pun makan situ..
budak budak kerja pon semua melayu..adik aku plak kata kawan dia pun keja situ..
so ok..mak aku yakin..baru lah mak aku nak makan..
kalau tidak jangan harappp laaa..the chicken rice shop pun mak aku xmau makan tau..
mak aku kalau ayam supermarket ni dia lan sikit..xberapa yakin..
kalau nak masak ayam nak yang beli kat market ja..
hotdog pon start kes dulu yang hotdog salut kulit babi tu mak aku xmakan dah sampai lani..
hehe..kalau pi makan western pun kami semua makan chicken chop mak aku kira fish n chip..
ikan kan xpayah sembelih sembelih..huhu..xkisahlah..janji mak bahagia..


aku paksa mak aku posing..sebab nak tayang send kat kakak aku..
ai berjaya pujuk mak makan fish manhattan..=)
tapi lepas makan mak aku kata "nasi goreng aku buat sedap lagi"
hehehe..udang berapi tu mak aku suka..


oh ya,
sekarang ni trend tudung juma buat ala ala paridah plak kan..
ala tudung bawai pin depan tu..
aku pun buat jugak..kadang menjadi..kadang xmenjadi..
ikut dan la..hehehe..
kadang kadang macam senget sebelah pun ada..
bagus jugak tudung bawai buat camni..boleh tutup the nens..hahha



muka gila huduh sekarang..
pakai tudung pon isi dah macam nak meletup ja kat muka aku..
aku dah overrrr gemukkk laaa..
kalau body xdak shape tu memang lama dah..
dah terbiasa..keh kehkeh..
tapi kalau muka xdak shape habisla..


semalam sembang sembang ngan omey..
dia tu memang tiap tiap hari kena minum milo, nestum, horlick..
hehe..memang wajib ada kat rumah dia benda benda tu..
untuk dia sorang ja makan mak dia akan beli..
tetiba aku rasa macam alahai..anjernyeee..anak bongsu la katakan..
umah aku ayaq tey o ja..beli tey stoberi pon xjalan..
tey o kosong jugak mak aku suka..kalau beli milo tu balang kecik pon lambatttttt nak habis..
adik aku kalau ada kat rumah baru clear semua tu..anak bongsu memang suka ayaq manis manis ek??
hahahaha..bila aku gitau omey umah aku xdak semua tu dia macam terkejut..
aku "xpala nanti rumah kita kita beli na..dia kan suka.."
omey "yaka..tengok tengok asik buat tey o jaa.."
aku "xla..nanti bila mintak org terus siapppp!!!"
omey " kalau camtu kena panggil dia machaa la"
aku " haa..panggil la org macha..boleh ikat kain batik takat lutut"
=D


No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..