Monday 19 May 2014

Durian Balik Pulau Sudah Mari...

oh kome..dereyan dah berbunger..
moh kite..minang anak dare..




ececeeee..kalau ada tokey dereyan nak minang nak x?
erm..xmau la..kami nak tokey beras..tokey bendang..
bendang kat kedah..amboi amboi..
memilih..patut sampai la xkawen lagi..huhu

sekarang penang dah musim dereyan..
dereyan balik pulau paling sempoi la kan..
sebab dereyan bukit ni rasa dia umppphh lagi..
ish pelik sungguh tahun ni..
dah nak mati ka kan..
selalu aku xsuka makan dereyan..
takat seulas dua tu boleh laaa...
tapi tahun ni sebiji sorang aku makan..
aku yang beriya ajak mak aku singgah tepi jalan..
makan fresh fresh..baru puas..

aku suka dereyan kampung..yang isi putih susu tapi nipis..
yang kuning pastu tebal tu aku xsuka..
rasa lemakkk sangat..xori..dereyan kahwin tu orang kata..
kalau yang nipis tu rasa macam urmmmmm...dapnyeee..
isi nipis kan..makan seulas pun macam xcukup cukup..
padahal dulu aku bukan suka sangat raja buah ni..
pelik kan..tapi xjugak la..
orang kata yang mana kita xsuka yang tula kita akan suka sangat nanti..
sebab tu kalau xsuka biar berpada pada..

contoh lagi satu..dulu xsuka sangat orang kedah..
sebab orang kedah kampung..
pastu kedah cuti jumaat sabtu..
nanti xboleh tengok melodi..
last last lani sukaaaaa sangat kat orang kedah..
=)

oh suka melalut..
patut la xpernah maju dalam hidup..huhu..
mintak kerja interbiu xberjaya..
mintak sambung study pjj xberjaya..
tension laaa...semua xberjaya..
nasib malang ka camana ni??
eh xbaik pikiaq camtu..
mungkin rezeki aku bukan disitu..
kadang kadang Allah xbagi apa yang kita mintak sebab Allah dah sediakan yang lebih baik untuk kita..
think positif ok..
=) smile again..


amboih..sempurna aih di mata..
heheeee...as salam..

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..