Wednesday 21 May 2014

al-Kisah Inspektor Ridzuan

HYE.

hari ni nak stori pasal kes ni..
aku kena dalam tahun 2011 maybe..(yaka 2011? ya kot)
sampai terkejut berukk..

ok lets start the story,

camni..masa ni aku kat unit speks..
pukul 9.30 pagi camtu..tengah cool la kan baru lepas breakfast..
dapat kol..kring kring..(tapi pakai ringtone)
aku dapat call dari sorang laki..
dia kenalkan nama -  inspektor ridzuan katanya..
dari bukit aman..
dia sebut nama penuh aku pastu dia kata aku terlibat dengan sindiket pelarian wang 50 ribu.
gila babi tersedak aku..
nak dapat seribu sebulan pun...aduhai..ni 50 ribu..
dia baca ic aku..ok semua betul..
pastu inspektor celup tu tanya aku pernah pergi luar negara x..
masa tu aku balik krabi phuket..
tempat jenayah tu..
dia kata nama aku akan masuk dalam mahkamah tinggi.
pastu dia mintak aku rahsiakan hal ni sebab masih ada ramai lagi nama yang dia nak siasat..
kira ni kes siasatan bukit aman..puit..pembohong.

dia tanya pulak ada pakai akaun bank apa..
pastu ada simpanan duit kat mana mana lagi..
sebab nak check duit tu duit betul atau curi..
aku kata ada la asb..
dia tanya dalam asb ada berapa..
aku kata 50..
dia kata 50 ribu ke?
aku kata xla..50 ringgit.hehe
ok jangan gelak..gua memang hidup besederhana..=)
pastu dia kata ok..apa apa nanti dia akan call balik..

aku kol mak aku..mak aku kata sabarr..
aku dah nangis dah..
aku kata mak duk sabar sabar lagi orang nak kena mati dalam penjara ni mak tau dak.
huuuuu.....huuuuuu...(bunyi nangis sampai teresak esak)
menangis dalam bilik server masa ni..ok la xda orang..
pastu keluar cerita kat member unit aku..
depa semua kata..fuyoo..ingat macam panggilan hangit ka..
hangitttt ja aku dengar kan..betui betui la...
ajak qimie (member opis) teman pi balai polis petani road..

sampai balai lepas buat report kena pulak masuk bilik atas.
jumpak inspektor betul betul..
inspektor tu kata "awat hang xkata duit dalam asb ada 50 ribu..mesti call balik"
hehehhehehe..betui jugak kan..
ala masa tu otak hang dah..aku duk bayang penjara pudu..
dalam penjara ada aku..wuuuu...serammm
polis tu kata, kalau ada apa apa kes polis akan panggil tanya kat balai..
dia xtanya kita dalam telefon..
menipu ja semua tu..
pastu no telefon polis belakang kan ada 222...
haaa...tengkiu inspektor..



kepada semua, 
sila berhati hati ok..
kalau call call ni pembohong..
jangan percaya..
ada apa apa beranikan diri terus gi balai..
jangan dok pendam sorang sorang..
pastu menangis bayang tidoq dalamm jail..
hahahha..aku sorang ja boleh wat camtu k..

pesanan:
sila ambil tindakan bijak bila anda berdhadapan situasi cemas..=)

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..