Friday 2 May 2014

Singapore - eps 1

wehuuu..
episod satu..teng neng neng
singapuraaaa....aummmmm!!!

bajet yang disponsor untuk holiday tahun ni RM650/person.
trip Singapore dijoin oleh 5 orang :
-fiza
-kak sue
-anas
-ct
-ida...aku ler tuuu...

pergi naik airaisa "now everybody can fly"
hehhehe... penang - changi, singapore..

ok lah, flight pukul 9 pagi lau xsilap aku..
so semua berkumpul kat mcD airport..


 muka nak holiday..
tengok..dah siap kena berlagak..pepagi makan hashbrown..
xtahan...



fiza duduk ngan kak su..
yang tepi tu dari pulau pinang sampai singapore macam tu lah dia..
mabuk ka bang..


hahahha..
dua dua orang yang xboleh nak berselfie dengan hempon sendiri..
hempon kami nokia bodo ja..

masa nak take off tu..
tapp tappp tappp!
menitik air dari atas..hoih! hujan ka??
semua penumpang kan masa tu xboleh bergerak..
termasuk la dengan pramugari..
si bengong mana ntah letak air dalam bag..
tekanan kan tinggi..maybe meletup la bekas air dia tu..
tula bila orang kata jangan bawak air naik flight ketegaq..
dasar kampungan tau..
tapi yang kastam pon xkan xcheck kan..hurmm..muskil muskil..

uncle yang depan aku tu dah nak lencun..
apa lagi dia pon bukak belt bangun..
yang pramugari duk keriyau "sir, please seated!! seated!!"
ada uncle tu kesah..janji selamat..
hahaha..


ni operasi mengelap dari pramugari..
semua penumpang buat muka xbersalah..



hahahha.udah sampai singapura..
pic 1 - kasut baru you..rasa macam comel sangat la ngan kasut ni..mak aku yang pilihkan..tq mak!
pic 2 - hang tengok airport changi..cantik ja..fully carpet..
pic3 - buat keja mongok..atas flight pramugari dah edarkan borang imigresen tu..siap bergelak gelak..konon nya insurans..insurans kepala hoo apa..dah selamat terbang kan..sapa nak tanggungjawab..hahahha..sampai sana baru sibuk nak isi..xpernah pergi luar negara la katakan..
pic 4 - berlakon wat wat isi..padahal dah siap pon..hehhehe



untuk semua yang nak pergi singapore..yang nak wat trip sendiri ni..silalah beli tourist pass ok..memang sangat jimat dan sangat berbaloi..xpayah la nak exit then beli balik tiket..pastu exit..haishh..leceh..



ada pulak yang nak bergelek kat airport kan..ct..ct..



nih la ghupa tourist pass tu..
sory la kelabu..hempon aku kan low class.. =(



jom kita ke Punggol..
hehe..xlah..kami stay kat bugis..
nama tempat tu Lodging Mak Minah Cozy Corner..
haaa..memang betui2 korna la sementara nak sampai bilik..
tingkat 4 kot..kesian peha aku..



sampai bilik terus baling beg..
macam nak patah bahu..
Ho Liau ada 9 bungkus, gardenia ada sebungkus..



kemas jugak la bilik dia..
masa sampai..lepas kami masuk dah jadi haru biru..
masa ni panas gilak..
aircond macam kipas angin..lama nak sejuk..
lepas tu keluar memang xtutup dah la..
hahahha..


sampai bilik terus siap siap barang yang nak bawak ja..
menuju ke destinasi heyyyy eyyyyyyy..
puncak cinta tertinggi heyyyyyy eyyyyyy...



Pulau Sentosa..
aku ingat pulau ni ada tempat mandi yang orang bogel2 tu ja..
oo..banyak lagi rupanya..
Universal Studio pun kat sini..



masa ni nak p tengok Dolphin..
naik bas..kena tunggu kat bawah tanah..
sempat la kerling kat globe tu..
teruja gila..



ni lah bas yang bawak kami pi tengok Dolphin tuu..
tapi show Dolphin xstart lagi..
so mari kita ushar ushar underwater world dulu..



aku memang suka kalau tengok menatang menatang ni..
aku kan pencinta fauna..tapi flora aku xsuka..
haaaa..dah lama teringin nak mai tengok tengok camni..
dulu pi langkawi xsempat masuk..dah tutup..



best jugak walaupun orang kata Sea World lagi best..
terbesar kat dunia..n ada kat Singapore kan..
tapi nak masuk tu mahal jugak..
yang cermin macam kabur kabur skit..banyak cop tangan..
pastu banyak pulak inds inds masa aku pi ni..
arugerek depa..adoii..hingaq..
shark dalam waterworld ni pun aku pelik..lembabbb semacam ja..
patutnya shark kan ganas..ni semua landing..macam kena bius pulak..



belangkas..hahhaha.
ni pun aku teruja...xpernah tengok belangkas weii..
aku kan orang pekan..jangan ada yang nak sepak pulak..



landak laut..dia duduk sebalang ngan belangkas..



aku kan Jelly Bean..so mesti la suka tengok Jelly World..



comel gila masa dia kembang kempis duk berenang ni..
macam cendawan pun ada..
Subahanallah..indahnya ciptaan-Mu..
=)



hehe..ikan ni yang paling mahal..
pantang kena air gak ni..
berejam rejam dalam toilet..



ok..dah time..
tengok dolphin gedik gedik pulak..



siap bukak kasut pelejang kaki..
legaaaaaaaaaaaaaaa..........

aksi dolphin tu xbanyak..
dia tepuk tepuk tangan..
pastu dia lompat twist tu sekali ja..cisss..
yang lain aksi anjing laut..
sama jugak..tepuk tepuk tangan..pastu sambut gelung..
macam bosan sikit..



naik balik..posing dulu kat depan universal studio..
motipnya hari ni baju lain..
esok baju lain..
so nanti bolehla cerita kat orang..2 hari pergi universal studio ni..
perangaiiiii.......





suka la pic ni..macam happy sangat..
padahal dah berlegam..berminyak kulit..
kacau la brader balakang tu..



hahaahaha..
aku pasti..masa ni kaki hampa semua mesti dah menyucuk nyucuk kan..



xsudah..malam tu singgah pulak kat mustaffa..
naik train semata mata nak pergi mustaffa ni ok..
kiranya macam mydin la kat malaysia ni..
tapi aku tengok mydin lagi cantik..ada jugak konsep supermarket..
tapi barang barang dalam ni semua branded..original pulak tuu..
Crocs, Fossil, Guess, Scholl..
kalau mydin barangan ciplak ja la..
aku rasa Singapore ni memang haramkan barangan ciplak kot kan..
rules depa kan kuat..sebab tu orang xberani nak ingkar..
kalau Malaysia wat salah sikit nak saman mampoih la kena bising..
makan duit rakyat la apa la..malaysia...oh tanah airku...



anas dengan geng dalam train..
amboi hampa ramai ramai..
dari mana nak ke mana ni..



lastly aktiviti day 1,
makan makan kat ZAM ZAM alakazammm...
kedai ni kan femes..kalau pergi singapore orang selalu kata..makan x murtabak..
konsep kedai dia macam Hameediyah Chowrasta ja...
sama sebijik..makan pon boleh kat atas..ada 2 tingkat..
kalau cari kedai ni ikut Jalan Raffles, terus ja..kedai dia bertentang dengan Masjid ni..
sini kawasan islam la..
semua dah kebuluq masa ni..
yang aku mintak nasi putih..
yang fiza mintak bendi ngan teluq masin..
hahahha..ingat kedai nasi kandaq ka wei..
pekena nasi briyani sorang sepinggan, pastu order murtabak medium size 2..
sampai xterabis..murtabak simpan esok untuk breakfirst..

ok la..eps 2 nanti aku sambung..



No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..