Thursday 10 October 2013

10.10.1953




dulu dulu kalau tarikh macam hari ni.birthday arwah bapak aku
aku xpenah lupa.dan aku sentiasa ingat
sebab aku 10.11 n bapak aku 10.10
memang betul betul ngam la 2 beranak ni.nak pergi mana aku mesti "nak ikutttttttttt"
kalau adik beradik yang lain jangan harap la bapak aku nak bawak.aku kan kesayangan
kakak aku pun selalu cakap "hang kan anak emas baa"
sampai bila bapak aku meninggal semua sedara asik cakap kat aku
"abih la dia..baa dia xdak xleh manja dah"
weh..aku tengah sedih bapak meninggal depa cakap camtu plak..xberperasaan sungguh!

kalau dulu time besday bapak aku, aku request la kepsi
dulu kepsi kira mahal la wei.lagipon bapak aku xmakan piza piza semua tu
aku xpernah pun bagi bapak aku hadiah.yerla budak budak
aku mana ada duit.lagi plak kedekk
tapi kalau aku wish pun aku tau bapak aku dah cukup happy

mak aku kata bapak aku sayang kat aku sebab dulu kecik kecik aku kurusssss sangat
muka kesian gila.macam budak yang cacing xcukup zat
bila pegi klinik timbang selalu mak aku kena marah ngan doktor.sebab xnormal
tapi itu sementara ja mak.sekarang orang kan dah terlebih sihat ni
sampai kena berdiet diet plak.huhuhuhuhu...
dah besaq besaq ni orang kata muka aku cam bapak aku plak
sampai tok aku( mak bapak aku) tengok aku pun nangis.sebab dia kata bila tengok aku teringat anak dia.huhuhuhu..anak perempuan mesti ikut bapak baru sejuk kan kan
omey plak cam seronok lebih asik tanya aku..
"awak ada campuq mamak kan.ayah awak ada darah mamak kan kan"
pastu dia macam seronok lebih.xpaham aku.

bapak aku tu betul betul sayang aku
aku mintak apa semua bagi.betul wei.tapi aku xla jadi anakku sazali
bapak aku ja melayan.mak aku wat derkkk
pernah aku pergi umah orang aku tengok ada benda tunggang tonggeng camni




aku main ja..senyap..makan pun xmau.
sebab nanti nak balik xboleh main dah.kat umah xdak.peghak kan aku
masa birthday aku bapak aku belikan
gila seronok..bapak aku beli camni tapi bentuk kasut.kenapa kasut??
entah la..tapi bila dah besar ni pikiaq balik
bapak aku yang muka garang garang camtu boleh plak masuk kedai beli menda merepek repek tu kan.
terharuuuu...(alamak, air mata bertakung)

tu belum masuk topik aku tengok vc lagu raya hujan vs raihan
bapak dia bawak teksi mak dia buat kuih
pastu belum masuk aku mimpi bapak aku duduk hujung katil tengok ja aku.masa tu baru seminggu meninggal
tu belum masuk cerita sebelum pergi keja bapak aku akan hantar bekal makan dekat aku
sebab kesian nanti aku beratuq panjang panjang kat sekolah
hahhahahaha...ok lah nak berambus dah
nanti banjir plak komtar









menu diet arini
pagi : telur dadar 2 biji + sos 1 sudu

tengahari : mungkin makan free.ada kursus..ratah ratah lauk ja

malam : repeat telur lagi kot.


1 comment:

  1. al fatihah buat baa jaafar.. semoga ditempatkan bersama orang yg soleh...


    p/s : satg mai cni, kita teryak sama-sama.. sedihhh ='(

    ReplyDelete

ada nak komen apa2..silakan..