Monday 6 January 2014

Konflik Sang Puteri

assalammualaikum.

tadi dapat message dari farah.
farah ni member sekolah teknik aku.
dulu kat sekolah aku farah n dayah.
memang rapat gila la.selalunya aku n farah lah bersatu untuk menumpaskan dayah.
bukan menumpaskan hapa..saja bagi pompuan tu down.
sebab dayah ni style perghh..kalau sembang memang bagi orang bimbang.
pong pang pong pang..last skali haprak..
tapi walaubagaimanapun..aku layan kan jugak dia.
dah tau memang camtu kan.best jugak apa.
boleh jadi bahan.

lepas habis sekolah semua bawak haluan masing masing.
bersama result spm memasing yang xseberapa mengagumkan.
semua masuk politeknik ja.
hehhehe..budak sekolah teknik kan.
kalau xmasuk U pon semua confident gilos.
"eleh, politeknik kompem terima budak teknik"

aku kat poli seberang perai, dayah poli ungku omar, farah poli tanjung malim.
masa sem 2 dengar cerita dari member member.
dayah dah kawin.aku ngan farah macam sentap la jugak.
member baik gila tiba tiba xjemput kawin kan.
lama gak kami lost cntct ngan dia.
pastu dayah kol aku.aku merajuk.dayah terangkan.
dia kawin pun bukan pilihan sendiri.
mak dia paksa.dia terima tapi dengan syarat xnak bersanding.
kesian pulak dengaq.

sekarang dayah dah ada 2 anak.
dua dua laki.tapi dayah ada mengadu kat aku rumahtangga dia macam problem.
dayah dah lepas.aku ngan farah ni yang xlepas lepas lagi.
umur dah masuk 27 tahun.
mak mak semua dah kalut.
dah masuk kategori kena campur tangan soal penjodoh bilangan semua ni.
no! aku xboleh terima pilihan camtu.

farah pun sama.mak dia ada kenen kan kat sorang doctor.
so untuk langkah langkah keselamatan dari soalan merbahaya.
dia nak datang sini.release tensen la konon kann..
huhu.

tapi bagi aku soal kahwin ni xboleh paksa la.
aku nak kahwin dengan orang yang aku boleh terima.
aku nak hidup dengan orang tu selamanya.
di dunia.jugak akan jadi bidadara aku kat syurga nanti.
aku xmau la kalau kawin ni hanya untuk sehari dua.
cerai berai, scandal scandal.aku xsuka macam tu.
dan aku xsuka hampakan harapan orang sebab harapan aku pun pernah hampa.
so aku tau dan aku faham perasaan tu.

sebab tu la aku nak orang yang aku nakkk!.
orang tu ja boleh lembutkan hati aku.
syurga tu di bawah tapak kaki suami.
kalau orang tu pon bukan dari orang yang aku suka.
camana aku nak respect, n layan dia macam raja.
aku melawan, biadap or macam macam lagi boleh la kot.
aku kan suka protes macam tu.

aku xkisah laki tu kaya atau tak.
aku xpentingkan semua tu.
aku pernah hidup susah.
sebab tu dari awal lagi aku xmau orang kaya.
mungkin orang kata aku bodoh.terpulangla.
aku lebih rela jalan kaki tapi hati gembira, mulut senyum bahagia.
daripada aku naik kereta tapi hati aku menderita.
itu pilihan aku.

aku xnak jadi dramaqueen..puii.
kawin mak paksa.
pastu depan family pura pura bahagia.
padahal dalam bilik tidoq asing.
pastu family tunggu n tanya apasal xmengandung lagi.
baru kantoi.

orang tengok drama macam happy.
gelak gelak.
tapi bila hang letak diri hang kat tempat tu.selamilah sendiri.
mampu ka?
kalau aku menangis la hari hari.
xpun aku akan baling baling barang.aku protes.
jenis nak hempuk hempuk.
sebab aku memang kalau marah xboleh tahan sangat.
kalau xboleh nak luah kompem menangis.
tapi selalu menangis diam diam.orang xtau.
yes,tulah aku.hati hutan kan.

sabar menanti yang kejauhan,
sabar dengan ujian,
sabar sabar.orang yang sabar ada hikmahnya kan.


Di hati kulakarkan sebuah impian
Yang aku namakan harapan
Apabila kutentukan arah serta tujuan
Rela kuhadapi cabaran

Jalan ke puncak itu beronak dan berliku
Menyukarkan pendakianku
Namun tetap kugagahi hati yang rapuh ini
Demi hasrat yang suci

Aku sangkakan harapan selembut impian
Yang menguliti tidur insan
Kiranya kehidupan tidak sedemikian
Goyah hatiku oleh kenyataan

Tak harus kuturuti kelemahan diri
Tak daya bertahan diuji
Lalu aku mengumpulkan semula kekuatan
Berlandaskan keimanan
 

 

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..