Thursday 29 August 2013

TANDA PUTERA





TANDA PUTERA TAK BOLEH TAYANG KAT PENANG..CHOIIIIIII!!!!!!!!!




hahh..memang choii..aku kan patriotik..memang penuh hati sangat la kalau cerita embun ka, paloh ka, bukit kepong ka kan..memang dah set nak ada temujanji bertemankan filem Tanda Putera..tup tupp arini keluaq plak statement kerajaan negeri Pulau Pinang xbenarkan tayangan kat negeri ni..frust








aku ada tengok di sebalik tabir filem ni.nampak cam best.

and yang buat lagi xsabar sebab dengar banyak kontroversi kan.

terbaca antara 3 babak kontroversi dalam filem ni :



1. Babak yang menunjukkan sekumpulan pemuda Cina telah kencing pada tiang bendera yang mengibarkan bendera Selangor, di luar rumah menteri besar ketika itu, Harun Idris.

2. Babak di pawagam yang menunjukkan layar panggung tiba-tiba digelapkan, digantikan dengan tulisan dalam bahasa Cina di layar yang meminta para penonton Cina meninggalkan pawagam. Seorang penonton berteriak menanyakan mengapa ada tulisan Cina di layar dan menuntut supaya tayangan filem diteruskan. Setelah itu, tiba-tiba, semua penonton yang masih tinggal dalam pawagam itu dibunuh.

3. Dalam babak-babak yang membawa kepada kemuncak ketegangan dan menimbulkan rusuhan kaum, ada seorang lelaki Cina misteri yang memerhati segala yang terjadi. Dia kemudiannya didedahkan sebagai seorang pemimpin komunis–mengisyaratkan bahawa komunis mungkin terlibat sebagai dalang kekacuan.


so minggu ni kalau rajin agak agak lepas berkawad merdeka tu boleh la kot menyerbu panggung wayang Negeri Kedah.Kedah xblock filem ni kan..thank you
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..