Friday 16 August 2013

PERSOALAN YANG MENJADI RAHSIA ALLAH


semalam aku baca menda ni kat fb..


hurm.betui gak kan.kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan.semua orang nak yang terbaik.semua nak apa yang diidamkan.tapi Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita sebab Allah yang menciptakan kita.


jodoh rezeki ajal maut semua Allah aturkan.dah ditetapkan sejak kita dalam pequt lagi.sebab tu ada orang yang xjumpa jodoh lagi..(cam tertempek kat diri sendiri plak) ada orang yang dah jumpa jodoh tapi belum rezeki ada anak.ada orang yang dah berkahwin.tapi bercerai sebab itu bukan jodoh dia yang sebenarnya.itu mungkin ujian sebelum Allah temukan dengan jodoh yang sebenaq.ada yang dah jumpa jodoh tapi mungkin Allah lebih sayangkan jodohnya.so Allah biarkan dia berseorangan di dunia kerana Allah menjanjikan yang lebih di akhirat nanti.macam macam pasal jodoh ni.semua tu rahsia Allah.


betul perenggan kedua tu, jangan gores perasaan orang yang sedang bersabaq dengan ujian Allah.bukan xnak kahwin.tapi belum berjumpa.belum jumpa???hurm..mendalammm! yerla, Allah ja tau macam mana kita nak jumpa jodoh kita.mungkin gaduh2 pastu benci benci pastu sayang sayang.ada jugak yang jumpak member member pekenai.ada yang jumpak dalam chatting.fb-ym-wechat dll.aku pernah jugak baca.ada orang yang jambatannya panjanggggggggggg, ada jugak yang jambatannya pendek..kalau yang pendek tu cepat la bertemu jodoh.yang jambatannya panjang cam aku tu kami tengah bersabaq dengan ujian Allah.so xpayah la nak perli perli.peace no war


dulu masa aku skolah sembang ngan member member, budak pompuan standard ar kan.gatai lain skit.sembang nak kawen bila. aku ngan member aku set nak kawen umuq 23.sampai 23 aku study lagi.aku upgrade skit.aku kawan ngan ejam.kami sebaya.plan kawen 26.dua dua dah stabil.tapi ejam ada orang lain.umuq 25 dia dah jadi laki orang.aku gak sorang sorang.bongok punya ejam.xpala, dah itu jodoh dia. Allah dah janjikan yang lebih baik dari tu untuk aku.mungkin..bulan 11 ni aku dah nak msuk 26 pastu 27. aku still xda plan apa nak kawen.omggggggggggg!! sapa nak kawen ngan aku?omey?dulu ada la dia cakap.tapi tu taun lepas.duit yang dia kumpul nak kawen pun dia dah buat enjin.boleh ka dia kumpul balik secepat taun depan?ok aku susah hati...


jom makan kuih raya...

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..