Monday, 6 July 2015

SPAGETHI BODO BODO JER

assalammualaikum wbt

alhamdulillah..hari ni hari ke 19 kita berpuasa..macamana ok x? erm..masuk masuk minggu penghujung ni dah ok la..perut pun dah terbiasa kan..bagus la tu..tapi jangan risau..menjelang 1 Syawal perut otomatik kurrr kurrr kalau xmakan..syaiton dah bebas..tengah bekerjasama dengan napsu kot.hehhe..so sapa yang dapat bertahan dalam bulan puasa ni nampak sangat yang jahat selama ni adalah hasutan syaitooonnn..sapa yang xboleh tahan pulak nampak lah..syaitonn dah kena gari hang lah syaiton tu..apa kau nak jadi ni setannnnn..hehe

ok baru baru ni teringinn sangat nak makan spagetthi..mengada ngada..tekak omputih kulit legam..haha..negro okkeehh..so beli la barang simple2 untuk masak..capsicum semua xbubuh..kan dah kata nak masak bodo bodo ja..

step 1


tumeh bawang putih
cabai melaka (ketuk ketuk ramadhan sikit cabai tu)
masukkan daging beger yang dicincang


 step 2


agak agak garing sikit semua bahan tumeh tadi
tuang sos spagetthi..aku pakai Kimball Tradisional


 step 3


celuq spagetthi dalam air panas yang mendidih..
letak skali minyak or butter.
umah baru aku cari periuk xjumpa..celuq dalam pan ja..hehhe



spagetthi yang dah masak ~ toskan


 step 4


celuq brokoli dengan air dan sedikit garam



brokoli yang dah diceluq dalam ayaq garam



 step 5 


siap untuk dihidang..dapnyeee!!

2 comments:

ada nak komen apa2..silakan..