Monday 22 June 2015

BUKA PUASA 2015 (DAY 2)

assalammualaikum,


Alhamdulillah..dah 5 ari umat Islam berpuasa..aku 4 je..dah kureng sehari..hehe..nasib baik sehari..harap harap tahun ni sehari jelah kena gantinya..check point seterusnya harap haraplah selepas raya..kalau malam raya pun xsyok la..esok tu xleh pegi semayang raya..raya xbermakna kalau xsemayang raya ok..dah pernah rasa sekali dulu..

okeh..xnak buat entry panjang panjang..orang pun mesti malas baca sebab tengah posa ni..aku sangat memahami.ni menu berbuka hari kedua..sebab kakak n adik aku ada sekali so memang melampau sikit la menunya..kalau depa xda aku dengan mak aku memang xda nya nak beli..




haha..gila betui..pi pasar ramadhan..semua teringin nak makan..lama sangat dah xshopping kat pasar ramadhan.

pulut inti
tepung bungkus
karipap ubi / sardin
ondeh ondeh
abok abok



beli popiah..




mee goreng jiran bagi berbalas pinggan..tengkiu makcik noni..sedap mee



bengkang gandum pon jiran bagi..




ayam masak kicap..sedap gak ratah ratah..



teluq masin..haha..sorry..aku potong sampai nak berkecai..





bihun goreng..




ayaq nyoq..pun beli jugak..


haha..bukak posa sampai mengah mengah..macam nak meletup aku rasa..syukur lah dengan rezeki yang ada..di somalia, rohingnya makan apa lah depa kan..insaf pulak.

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..