Wednesday 29 July 2015

AIDILFITRI 2015

assalammualaikum,



Salam Aidilfitri..masih beraya ka semua? amboi..sakan nohh..haha..syukur alhamdulillah..kita masih dapat rasa nikmat menyambut Aidilfitri..ada setengah yang masuk Ramadhan Allah dah ambil nyawa..bersyukurlah..sebab tahun depan belum tentu kita dapat rasa lagi atau tak..harap harap tu dapat laa...sebab kot kot la aku dapat beraya bersama en somi atau en tunang taun depan..tu pun kalau ada orang nak kan..hihihi..

ari ni aku bawak usb cable,,so..syok la tadi duk transfer gambaq..banyakkkk ooo..best la ampa nanti aku sajikan bermacam macam cerita..macam kamus bergambar..hahahha..buat masa sekarang baca story raya pertama dulu ok..

tahun ni beraya kat rumah baru..bertahun tahun raya kat umah flat..hampehhh ja..raya ngan batu ngan tv..bosannn..balik sembahyang raya, makan nasi, tengok tv, tidoq..tahun ni dah duduk kampung..wow!  malam raya siap pasang pelita..ari raya pun meriahh ja..sat sat dengaq " makkkcikkk...nak rayaaaa"" makkkcikkk...nak rayaaaa" ohh bestnya beraya di desa..terus rasa nak nyanyi lagu azlina aziz..



alhamdulillah..walaupun sibuk raya tahun ni dah la dengan nak pindah..xsempat buat biskut untuk sample..sapa yang tau tu tau la..ada jugak dapat tempahan sikit2 and buat hamper raya..



kad raya untuk buah hati..phuii..haha..besaq kad ni..sampai kat omey sehari sebelum raya..masa sampai tu kak ngan anak menakan dia semua dah balik kampung..mesti masa tu kembang kempis hidung dia menerima kad selebar setengah keyboard ni dari posmen.huhu



2 hari sebelum menjelang raya..tayar mybebi pecah plakkk..so ingat tahun ni nak bergaya dengan spec baru ala ala old school xjadi..peruntukan untuk duit spec pindah ke tayar..grrrr!!



terlebih rajin..aku buat popia pedas ni sorang sorang sehari sebelum raya..jenuh la duk gunting..sebungkus popia 50 keping tu dapat 2 balang..rangup..ada yang nak resepi ke? hehe..google ja la..aku pun cedok resepi orang..



cadar raya dalam bilik..dapat jugak konon konon nak english style..ermm..ni kalau beli lampu tidoq ngan set bilik boleh jadi bilik pengantin dah ni..
cadar patchwork aku beli kat jakel sungai petani..rm90..murah kan..memang berbaloi..




pagi raya..hehe..sorry la xsempat nak amik pic lauk penuh..sebenarnya bukan ni ja..ada lagi nasi minyak xhidang..lapar sangat lupa semua..hari raya aku makan nasi minyak 4 kali..tu xmasuk makan lain lagi..amboi..meriahnya raya..xpela bagi chance kat perut..nanti kita sambung atkin balik ok!



Selamat hari raya untuk bondaku Zauyah Chen dan bapak tiri..Pakcik Hamzah.



dengan adik aku, Zulhusni and adik tiri, Aizat.



sesi bermaafan bersama sekeping sampul sedang berlaku..



bila raya dia jadi orang kaya..



yang ni ja pic family yang ada..tu pun nasib baik ada monopod 'yunteng' aku..



ni nampak sangat duk menayang baju raya..haha..lepas tayang kat omey tayang kat ampa pulak..hari raya tahun ni mekap pun xdan aih..sampai ke malam nak busuk dah aku rasa..asik duk kat dapuq..anak dara kampung sangat tahun ni..huhu..alhamdulillah..murah rezeki..tetamu memang xputus putus dari raya pertama sampai raya ke-5..



raya ke-6 baru dapat pakai baju raya balik..hari lain pakai baju kurung yang biasa biasa ja duk umah sebab memang aku tau dah..xyah melawa..nanti peluh abih.mintak mahap la kat kawan kawan opis..taun ni memang xdan nak buat makan makan..in shaa Allah raya aji nanti..



jumpa lagi di entry akan datang..tungguuu!

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..