Friday 7 February 2014

dart-melake! part 2

hehee..
lamanya memeram stori.
aku kan bz.

okeh.letg go sambung stori.
malam tu balik dari jonker walk kan.
lepas tu ikut abg famy jumpa member member dia.
jpj 1 bas dari negeri mana ntah.
aku bajet jumpak la jodoh sorang.
hampeh ja.semua stok daddy n abah orang.
lama jugak la duk melangut kat subaidah tu.
sampai jadi garfield dah mata aku.
sok dah la nak lawan dart.

pagi tu aku kunci jam awal gila.tapi yana yang bangun dulu.
hahhaha.katil hotel kan empuk.macam ada magnet.
mana boleh bangun.



si poyo nak pergi berjuang.hahahha..
cantik gila aku matching..tudung kuning, baju ijau,kasut pepel.beg kelabu.
haishhh..juling mata.



aku n yana main board 4.
laki ada 72 team.pompuan ada 2 team ja.siot malu kot.
kalau baling pap 20.pap bull eye ka xpa jugak.
ni melilau ja dart pon.dah la tu coker kena jadi sesama player jugak.
1st round team aku n yana.coker ni kena otak cepat.aku ngan yana selalu main kalkeleter ja.
hahaha.padan muka kan.pastu yana tolong kira kat hp aku tukang tulis kat board.
seluaq aku kan ketat,xtenteram kot group laki lain nak main.so ada abang sorang tu volunteer nak tolong.hehhehe..selamattttt..cumil jugak abang tu.wewitt.



balik hotel tengok bilik dah kemas.
hotel ni memang automatik ek nak kemas jugak.yang do not disturb tu xdak plak nak gantung kat pintu.
oh ya.hotel ni kan xramai.so aku rasa housekeeping dia mesti bosan kan.
rasa teruja bila ada kerja.
tapi ni katil yana.baju yana dia tauk camtu ja.



baju aku siap bentang gitu.hahahhaha.rasa cam kat bali plak.



malam tu dinner kat parameswara.kak su rekemenkan.aku tengok google pon memang orang kata tempat ni wajib kalau pergi melaka.macam best sangat la.
so kena try.



tengok tempat semua full.sampai kena cupp meja dulu.



seafood semua longgok.pilih pilih.macam kat market pulak.



dah pilih ikan tu timbang pastu order la nak masak apa.
pastu lepas dah siap salinan order kita tu.orang kedai akan bagi kat kita then dia akan cakap 
"tahniah" "take care"
gulp!! hehehehe..mendalam tau maksud tahniah tukang kedai tu.



ikan bakar dah siap.
tapi frust la.sebab ikan dia kosong bakar camtu ja.
kalau makan kat penang ada jugak celek celek cabai ka pa.
ni just amik ikan, siang, bakar.thats all!
mudahnya nak meniaga.

for me-not recommended.



yang sepinggan tu kailan ikan masin.
dekat mana masin pun xtau.kailan ja ada. 9 ringgit.
ikan bakar sekor tu dia bagi air asam 1 piring ciput.dengan cabai kicap tu tiga.
so malam tu makan nasi kicap n ikan.

pastu order sotong celup tepung.rasa macam stok sotong lama.
amzar kata sebab ayaq laut depa lain.laut penang lain.tu rasa seafood xsama.
yaka??ntah la.penang memang syurga makanan.
orang melake! mintak maaf ya.melaka yang best asam pedas ja kot.

total makan RM98.00

aku tengok yana.yana tengok aku.
makan kat kedai tomyam pun puas hati.



sampai terlena makan ikan ngan kicap.



ok la.melaka best sebenarnya.memang aku nak pi lagi.
banyak lagi tempat xcover lawatan.xcukup masa.
cuma makan tu ja sikit xok.yang lain semua ok.












=________________________________________=

senyum dan bersabar dalam menghadapi ujian.
kerana setiap kesulitan disertai kesenangan.
Allah sebut tu dalam surah al-Insyirah.





No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..