Friday 18 July 2014

Hari Jumaat..

assalammualaikum.

alFatihah untuk penumpang MH17 yang kena tembak semalam..aku dapat berita ni masa tengah study untuk interview semalam..kakak aku msg suh tengok astro awani..aku dah mengantuk sangat..bangun sahur baru tengok.bila maut menjemput sesaat pun takkan terlewat..tahun ni depa kembali..tahun akan datang mungkin kita pulak..kita xtau kan..kalau pilot tu tau nak kena tembak xkan la dia pun nak lalu situ kan..apa apa pun semoga dapat cari dalang utama ni secepat mungkin..kesian kat MAS..banyak sungguh kena menanggung..lepas ni abih la semua penumpang lari pi kat flight tambang murah..bapak t aku keja MAS mesti la aku sokong MAS kan..walaupun selalu xpuas hati..tu tolak tepi..aku ni kan berperikemanusiaan jugak..

oh, sebut pasal kemanusiaan, aku dah setelkan satu niat.alhamdulillah..apa dia biar lah aku ja yang tau..=) dunia sekarang tengah gempaq pasal israel dengan palestine kan..sedih tengok..orang palestine berusaha pertahankan bumi Syam..tempat lahirnya para anbia..tempat manusia akan dihimpunkan..malaikat melebarkan sayapnya di langit bumi tu..aku baca semua ni..tapi nak terangkan dari sumber atau hadis tu aku xingat..xpa la..aku sorang ja yang baca..aku ja yang paham..semoga kemenangan milik Islam..kesian tengok depa mati macam tu..mati syahid syurga tempatnya..oh,ada jugak aku baca..ada tentera berbaju putih yang selalu membantu menggagalkan Israel..betui atau tak Wallahualam..tapi sebagai umat Islam, aku sangat yakin.Allah sentiasa membantu dikala kita meminta pertolongan..

aku ada interview pagi tadi..jawatan pt kew..under jpa..aku study pasal jpa..erm..nak cerita ke x??nanti la..cerita panjang sikit..kot kot boleh membantu sapa sapa yang search pasal interbiu..diri sendiri pon xlepas lepas nak bantu orang plak kan..xperla..sekurang kurangnya sapa yang xpernah pergi interbiu tu boleh tau apa yang biasa ditanya..macam biasa..aku harap lulus..tapi rasa macam nak gagal pun ada..redha..kalau ada rezeki untuk aku..ada..Allah dah rancang yang terbaik untuk aku..walaupun dalam umur 27 ni, belum kahwen, belum ada kerja tetap..mungkin ada rezeki lain yang menanti..macam dalam surah alInsyirah, sesungguhnya setiap kesulitan disertai kemudahan..

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..