Thursday 24 July 2014

Biskut Raya..Blackberry Lingkop.

assalammualaikum.




bb dah antaq service..semalam kedai tu call..bagitau hempon memang rosak..bukan software problem..kena ganti set baru..rm1000.00  gila ka pa..baik aku beli hempon baru..walaupun selesa gila pakai hempon ni..aku cakap..xpala..susah hati jugak..mana nak cari duit beli hempon baru..pastu duk sat, kedai tu call balik..hempon boleh on pulak..nanti tech check dan bagitau apa problem..tapi macam takut jugak lepas ni akan berulang hempon xleh on..saboooo jerla..dah la macam macam menda dalam hempon tu..semua no account dalam tu..password semua..tapi redha ja la..mak aku macam seronok ja..dia kata tula..duk petik sangat sampai xmau mau..besa la..bercinta kan..xleh bergayut kita msg..al-penjimatan..


makin nak dekat raya ni makin letih la..dengan panas jerebu lagi.. kuih raya ada jugak sikit sikit lagi yang xsiap..kemas rumah tu nasib baik la taun ni raya senin..so sabtu ahad tu boleh tacap tacap rumah..tapi aku dah dapat bayangkan..macam biasa..malam raya macam lipas kudung jugak..nak buat tu nak buat i..bila kerja banyak badan pulak letih mula la nak jadi tebuan..sapa buat salah..mula la nak jadi singa..tiap tiap taun camtu..harap harap taun depan xcamtu..hihi..boleh ka?tu kan memang tradisi..semua jenis buat last menet..





bisnes kecik kecik..tart jam..tengah duk sapu teloq..snap sat..nampak macam comei ja..tidoq pukui 5 pagi masa buat tart jam ni..pastu pagi mata macam kena gam UHU..




Biskut Snow..RM25.00

penat woo berdiri kat dapoq nak celop ceklet..kurus peha aku..




Tart Jam Nenas RM25.00
untuk juai buat tart gulung..tapi untuk kat rumah buat bulat bulat..sebab bagi aku camtu best lagi..jam terlindung..pastu bila pepak..Ya Allah..gebunyaaa...





Samprit RM20.00
kuih paling aku xminat..macam kuih orang tua kan..tapi baru ni try makan masa panas panas baru kuaq oven..sedapp jugak kan..patut la semprit banyak peminat..




Tempeyek..RM12.00

ni xbuat..amik yang orang ja..tu pon sebab taun lepas pernah beli..pastu erm..sedap jugak..so tahun ni boleh la juai..berani la nak amik juai sebab sedap..kalau xsedap xmau aku..kesian kan kat orang..macam mana aku susah nak cari duit macam tu la jugak orang lain..

bila beli xsedap kesian kan..macam aritu aku pi bazaar ramadhan, beli laksam..aku xbeli nasi apa dah..yang tu ja..makan semulut..xsedap + xrasa macam laksam langsung..erm..kalau xpandai buat baik jangan meniaga kan..kalau yang beli tu orang yang ada duit cukup cukup ja..pastu beli xsedap dah x duit nak beli makanan lain..ish..kesian la..aku ni walaupun mulut laser..tapi hati baik..ceh..puji plak..

selamat menjalani Ibadah Puasa..

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..