Monday 14 July 2014

Dah Setengah Ramadhan Kan..

assalammualaikum.


selamat berpuasa kepada yang posa..dan selamat menjamu selera buat yang xposa.hehehhe..mendalammm sangat maksud tu kan.. alhamdulillah.. dah masuk pertengahan ramadhan..Alhamdulillah sebab Allah bagi umur untuk kita..banyak jugak yang telah kembali kepadaNya dalam bulan mulia ni..semalam dapat tau member abang ipaq aku yang dah koma berbulan bulan, jugak dah meninggal..Innalillah....mungkin itu yang terbaik untuk dia.Allah Maha Mengetahui kan..sebab yang duk jaga pulak ayah dia..dah tua sangat.nak ulang alik dari seberang ke hospital Penang..ayah dia pun naik motor terketaq ketaq dah..Allah memberi yang terbaik untuk kita kan..Arwah eksiden masa tu baru balik beli makanan..tu pun pinjam duit kat member.xsempat nak makan pun..nasi berterabur atas jalan ja..sampai akhir hayat la kiranya tu..ermmm..sedih la aku ingat.. =(

okeh, semalam dah start buat kuih raya..tahun ni xbuat banyak pun..buat hamper raya pastu ada la yang orang tempah sikit sikit..mak aku xmau banyak banyak dah..sebab nak buat pun hujung minggu ja..hari biasa mak aku nak menjahit.huhu..jahit pun baju sendiri ngan baju anak anak dia ja..ada la selai dua jubah kawan kawan mak aku tempah..aku pun xsyorkan sangat mak aku ambik tempahan baju..xpayah la..nanti xsiap pulak baju aku kan..apa apa pun, jimat duit upah baju aku tahun ni..huhuhuhuuu..





Biskut Snow..
fresh ni..semalam buat..tapi xmakan pun..mak aku kata sedap..sebab breadcrumb tu rasa masin masin sikit..ke masin peluh?hihihi...tahun lepas buat biskut ni main main ja..ct suruh buat..pastu ada lebih jual la..tahun ni ada orang tempah pulak..5 bekas..ok la tu..nak buat biskut tu senang ja..tapi bab nak celop coklet kena berdiri kat dapoq berjam jam tu..haishh..tu yang pikiaq 2 3 kali..sebab tu aku malas buat almond london..tapi omey suka plak..sib baik tahun ni xkawin lagi..tahun depan KALAU kita kawen yayang buat k..huhu..

- dah setengah ramadhan..lagu raya dah berkumandang kat radio..happy happy happy!

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..