Monday 24 March 2014

Ambik Result SPM Adik..

tahniah untuk semua calon spm 2013 yang berjaya dapat keputusan cemerlang.
terutama sekali untuk adik aku Zulhusni.



dah setahun keta aku xbeservis.
takut pulak nak bawak pegi gopeng.dah la aku drive sorang sorang.
buatnya tersangkut dalam terowong naya.
terpaksa jugak la servis walaupun duit gaji bulan ni untuk bajet nak pergi singapore.
dah nampak dah..pergi singapore nanti pinjam duit mak aku.hahhaha



macam macam kena komplen.
paip nak pecah la.kena lagi RM250.aku cakap "xmau.wa xcukup duit.belum gaji."
total duit terbang RM253.mahai betoi.tukaq minyak enjin ja pon.lepas ni kena cari tempat servis baru.
kedai tu dah cekik darah semenjak tokey dia balik holiday bulan lepas.duit dah abih mula la nak cekik customer.phuih..



mak orang yang paling excited nak pi amik result adik.iron baju dari malam.pastu pagi pagi on semua lampu dalam rumah.suh cepat bangun.huhu.sampai sekolah pun mak orang pertama masuk dewan.



masa ni tengah tunggu turn nak ambik.mak aku duduk depan sekali.aku letak tangan kat dada adik.tudia aih.memang rasa denyutan kuta.dia kan kuruih.lagi senang la nak rasa.adik sakit mata.tapi dalam dewan xpakai la spec itam dia.mak kata xpayah pakai.nanti orang kata berlagak.hihi. dua dua muka xleh nak senyum dah ni..adik aku duk kata."adik rasa 5/6 A camtu ja la"



  Cikgu kelas adik aku (tudung merah) 5 RAZI

dah sampai turn kami.ada 3 kerusi kan.mak aku duduk betul betul depan cikgu tu.pastu siap tolak tolak aku 
"hang pi duk sana" hahhaha..mak aku lak yang semangat lebih..

so keputusannya.
























alhamdulillah.9A2B
mak aku dah menitik ayaq mata dah.aku ok lagi.macam duk tercangak cangak terpandang B tu kan.
pastu adik aku panggil "Kak Ida..." eh baru sedar..pastu tengok dia meleleh aku pun meleleh jugak.
cikgu dia kata sayang la.miss 2 subjek.dah B+ dah..kalau x straight A.
mak aku kata xpala.dah rezeki dia takat situ. bagi aku ok la kot 9A.kalau sekolah biasa kira straight jugak kan.sebab dia amik 11..aku dulu pun amik 11 subjek.tapi macam macam alphabet ada.hahahaha.



majoriti dapat 7A ke atas.semua muka happy ja kan..bestnya..


mak dengan makcik dengan hati yang dah tenang.. mak duk ulang ayat kat makcik "lega rasa dah ambik keputusan..jantung aku macam nak terkeluaq tadi"huhu..



wajah straight A..pandainyer...


ei..xsuka gambaq ni..nampak gemokkk..tapi dah sekeping ni ja ada ramai2 letak jugak la..



mak with her kesayangan..anak laki sorang ni..



tahniah adik!!..lepas ni masuk U plak..



orang menyebok tumpang sekaki..hahahhaha...paling best ada 2 3 orang makcik duk tanya aku.." dapat berapa?" hehe..aku jawab "x..adik punya" wehuuu..nampak sangat kemudaan ku ini kan..

jom outdoor photoshoot plak..







adik awat x tuck in baju..belemoih..


tengah tengah bangunan sekolah..cantik kan..







lepas balik sekolah dalam pukul 2.30 camtu masuk ipoh.singgah makan Laksa kat POLO..teringat zaman duduk PUO dulu..lepas tu singgah pulak rumah makjang n rumah auntie bedah.anak dia nak kenduri.dia sponsor kain untuk mak ngan bapak aku..



=)


No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..