Thursday 26 September 2013

ADIKKU SAYANG..DIBELAI DAN DIMANJA..


hehe..poyo plak..salu orang hapdet anak saya..asben saya..aku xda tu semua..so apdet jerla adik saya..boleh x??boleh x??boleh laaaaa...ini pon masuk list orang kesayangan jugak..ok la kan kan..



nama dia muhammad zulhusni..1st choice dulu mak aku nak letak luqman hakim..haaa sedap jugak....pastu xjadi..letak zulhusni..maksudnya keindahan..nasib la dia indah dari aku..hahhaha

born on 1996..masa tu ermmm..aku darjah 3 kot..so cam bengong blur blur lagi..tengok kulit adik mengelupas baru lahir pastu geli nak pegang..sebab kulit dia kan baby dah la lembik..pastu kuping kuping kan..aku tengok pon dari jauh pastu hegeh senyum senyum camtu..acan budak la konon..padahal budak tu bukan bukak mata pon..

budak konet ni dulu kecik kecik dudok ngan arwah tok aku..umah aku sapa ja ada..ayah mak keja..cari rejekik..kakak kakak dia plak sibuk belajar carik ilmu..phuii..

 zaman kecik kecik dia ni kesayangan sangat la semua orang..cucu last..paling kecik..paling cinonet..paling dibelai belai..tok wan aku yang garang maximum tu pon boleh manjakan dia la..kalau nak potong rambut naik la basikal tua 2 bercucu tu..pergi gunting rambut kat bidin(bidin pacik gunting rambut laki yang pemes kat kampung tu) padahal cucu yang lain jangan harap la nak dapat kerry ngan tok wan aku..kena jegey ada laa..

adik aku ni jenis peghak sikit dulu..kalau mak aku nak amik bawak balik umah hujung minggu kena spare pelastik bag dalam poket..naik keta ja muntah..naik keta ja muntah..kalau nak bawak pegi jalan sat sat makan kfc pon xboleh makan..orang makan dia tengok ja..dia punya makanan bungkus..kalau makan naik kereta kompom muntah..


hehe tengok...muka kesian ja..

tapi kesian xkesian tolak tepi..aku la yang selalu marah dia.pernah sekali aku jerit..sampai dia nangis..baru berenti dengan puas gila marah..mak aku plak jerit kat aku..dah la ada orang kat rumah masa tu..malu..sedih..semua ada..pastu aku nyorok bawah sinki sebab malu dengan orang yang datang rumah..bongek kan..mak aku lekkk ja basuh pinggan xpeduli aku duduk bawah tu sebab marah anak laki sorang ni..masa tu rasa disishkan sangat la..rasa macam xda adik pon xpa..hahahhaha..tamak kasih sayang!

marah marah pon aku sayang gak budak kecik ni..adik sorang kan..macam ct la..keon selalu beli kek tiap kali asrama..macam tu lajugak aku..kalau jauh ngan dia ni mesti rasa cam kurengggggg ja dalam umah..kalau ada boleh buli buli..boleh layan perangai budak budak aku..


hahaha...ikot ja apa aku suruh..
"adik cepat cepat..buat muka takut"


"adik kaih buat muka arnab..bagi terkeluaq gigi"


"oke adik..kita makan mekdi..mulut isap ayaq..tangan tu tepi sikit..xkena ubi"


hahahhahah..mengong..!
best tau boleh main main camni..

dah lama, dah besar sikit budak ni..dah duduk ngan kami..mak aku ajar dia duduk rumah pengasuh..seminggu duduk macik tu komplen..zul ni makan xmau..main xmau..cakap xmau..asik duduk kat tepi tingkap ja tengok ke luar..mak aku pening..mak aku tanya kenapa..dia kata "adik xmau duduk rumah orang..adik nak duduk rumah sendiri"..tengok budak budak lani..mengada sangat..mak aku pon xhantaq dah umah pengasuh tu..tiap kali nak pi sekolah mak aku tepon..suh siap..suruh turun..suruh makan..budak darjah 1 kan..skali tu tok aku tepon..tanya duduk dengan sapa..mak aku xmau la bagitau tok aku dia duduk sorang..nanti tok aku suruh duduk kampung..sekolah sana..tuition xdak..sapa nak ajar buat keja sekolah semua..tapi last lat kantoi jugak..tok aku tepon dia bagitau dia xduduk rumah pengasuh dah..dia duk sensorang kat umah..haiyaaaaaaaaa ini budak..keputusan akhir mak aku berenti kerja..puas hati..mak aku siap buat ugutan.." mak berenti kerja sebab adik ni..adik kena belajaq pandai pandai!"


skema gilos

alhamdulillah..ugutan mak aku tu berjaya la jugak..terdidik dan bijak jugak..ikut sapa lagi..ikut bijak kakak la tu..hahahha..phuii lagi..darjah 6 jadi olahragawan sekolah..upsr plak 5A..(tepok tangan) waa..kagum..camana ea..kenapa aku dulu rasa susah sangat nak dapat 5A..otak aku kecik ke? otak dia besar ke?entahhh...


ini masa kenduri arwah paktih or arwah tok peah.xingat.(yang tok aku duduk dulu)..aku perasan adik aku ada attend satu kursus untuk budak budak nak upsr 3 hari kat usm..aku xtau apa motivator tu buat sebab lepas balik kem tu adik aku xtinggal semayang..rajin belajaq..ermm..kalau ingat aku pon nak antaq anak aku nanti kat motivator tu..eh kenapa anak kan??mak nya pon macam patut pegi jugak.kalau bapaknya omey pon kena pegi la jugak..



orang bijak pandai kan selalu duduk asrama..so post la budak kecik ni pegi al mashoor..nak pegi mrsm mak aku kata xpayah la..al mashoor ni ada agam sikit..boleh mengaji mengaji kat mak nanti..sekali lagi kata kata mak berkesan..hihi..alhamdulillah..kealiman dia terserlah dari aku..aku alim???phuii lagi..

duduk al mashoor sampai pmr..gigih jugak la dia belajaq..xmacam aku..belajaq ada radio..dia belajaq diammmmm..tutup pintu bilik..kalau aku la macam tuu..tinggal tutup lampu ja kot..masa amik keputusan pmr aku pegi ngan mak aku..masa amik keputusan mak aku plak yang seram sejuk lebih..adik aku lagi la gabra kan..pastu cikgu tarik keputusan..AAAAAAAAA..haaaaaaaa amik..9A..adik aku menjerit..mak aku dah menangis dah pelok pelok dia..adik aku pon nak menangis..aku??aku xpayah tanya la..ada hutan dalam hati..menangis jugak..hahahha malu tapi terharu..xsangka dapat adik pandai..time tu ada cikgu dia kandid gelagat student yang dapat straight A..masa tu aku dapat feel cam muka aku masuk tv3 keputusan cemerlang..poyo x aku?menumpang kasehhhhhhh...



makin lama makin jauh..lepas pmr dia masuk sbp gopeng..dulu zaman muda muda mak aku duduk ipoh..duduk dengan makjang..kerja sana..lepas tu aku pulak sambung puo..sekarang adik aku meneruskan tradisi..sbp ni xmacam sekolah asrama biasa..sebulan sekali baru boleh balik..rindu pulak..

okeh la..puas menaip..cover wordless kelmarin..

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..