Wednesday 2 April 2014

Kesiannnn dierrrr...

duduk buat kerja..tiba tiba tersandaq sat..
nampak makcik cleaner lalu..
baru sudah sapu dan mop lantai.
tiba tiba terdetik kat hati aku
Ya Allah..alhamdulillah.aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang.
kerja duduk atas kerusi.sampai melebar lebar pungkoq..
bersyukur.kalau aku sakit aku masih boleh kerja dalam keadaan duduk.
bayangkan kalau makcik tu yang sakit.
masih terpaksa berdiri dan berjalan kesana kemari demi nak cari rezeki.

hari tu aku tunggu lift masa lunch time.
nampak makcik tu pegang helmet.
aku teguq la, dia kata nak kena balik rumah.
nak bawak anak pergi klinik.anak dia sakit.
bayangkan kalau mak kita yang macam tu.
datang kerja cuci cuci semua.panas panas tengahari keluar naik motor.
satgi petang masuk kerja balik.dengan kederat tua..
kesian kan..kesiannn..die..

sebab tula jangan la kita hina orang sesuka hati kan.(ampa xleh, aku xpa)
ada sesetengah orang suka macam eii geli geli la tengok orang tua.
kalau tengok drama hina orang tua pun boleh buat aku mebara sorang sorang.
aku selalu bayang kalau orang tua tu mak aku atau ayah aku.
then orang lain buat kurang ajar..eii..kecik besarrr ja aku tengok..

erm..kenapa emosenel plak ni..
jangan mentetek menetek ayaq mata sudaa.
ok ok..repair mood.

minggu ni birthday omey ucuk..
tahun lepas aku bagi tali pinggang.
itu tanda gua ikat luk...hahhaha
tahun ni ingat nak bagi buku kot..
buku kesihatan.ok x? ok x?
ok la tu..dia pun bukan pernah bagi apa kat aku..
cuma kaseh sayam..hukhukhuk.
sedih tau.

omey ni jenis yang particular sikit kalau bab kesihatan.
memang dia terrrrlalu berjaga jaga..
kalau sembang topik makanan kesihatan tu boleh tengok la dia taip mesej penuh 1 sms page tu.
yang xjaga kesihatan ni aku..well..
orang demok kira apa..pantang jumpak makanan..
tu yang sampai cirit seminggu.

harap harap omey suka la dengan hadiah aku nanti.
mungkin ada orang pikir..macam membazir kan.sebab dia xpernah bagi apa pun kat aku..
asik aku ja membagi.erm..xntahla..aku bagi pun bukan benda mahal.
takat keikhlasan duit aku yang nyawa nyawa ikan ni ja.hihii..
yang pastinya duit hijau terang tu sekeping takkan habis la.
hehe..selalu aku cakap kat omey.."awakk..kesian x kat saya??"omey- "haah..kesiannnn die..."

xpa la..nanti kalau aku kawen ngan dia aku totalkan balik pastu plus plus dalam duit hantaran.
haaa..omey ucuk lu mau gua ka xmau..
kalau mau kasi angguk you punya kapla..
kahkahkah..jangan nak mengelak..aritu kata mau kan..

eii..dahla..macam gila pulak aku menaip arini..
sudah twelve thirty..nak bubuh bedak sikit.bagi gebu gebu..
kakton comey tak!!!
babai...




No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..