Saturday 5 December 2015

new life..

Assalammualaikum



Rindu kat aku x?haha..mmg lama gilaaa aku xupdate kali ni..hidup.aku memang now dah berubah..

Dulu ada aku pernah update aku pergi intervw pembntu tadbir kewangan kan..yg untuk ke berapa kali ntah..alhamdulillah..aku berjaya..rezeki.sebelum.ni dekat komtar pun aku kja jawatan yg sama..bezanya dulu aku kontrak.lani dah dapat tetap..so baik berambus amik yang tetap kan..ada pencen..lebih terjamin..syukur la..mudah mudahan pasni lepas la pulak nak naik w27..tolong doakan..hehe

Aku lapor diri 11hb oktober 2015..lapor diri kat jpa putrajaya pastu terus pergi kursus kat ikwas kluang seminggu..balik pada ikwas baru dpt penempatan..memang berdebaq debaq la jugak menunggu seminggu tu..nak tau story pasal kursus kat ikwas nnti aku update lagi..sebab ni aku update guna hp je..so kita shotpom2 je la k..

Now berubah lah hidup aku lepaz dapat tau penempatan aku Kementerian Pertahanan (MinDef).. huhu..dengan harapan yg tinggi menggunung..harap2 dapat area kedah.penang yg berdekatan..tapi aku dapat KL..ok la jgk bg aku..jnji aku xduduk ceruk..hehe..sekarang aku kat sini..banyakkkk sangat kisah suka duka yang aku tempuh. Betul org kata.nak rasa hidup.begelarlah perantau..jauh lagi perjalanan hidup aku.dan aku pun xpasti bila dapat aku balik semula menetap di pulau pinang pulau mutiara.hujan emas di negeri orang..hujan batu di negeri sendiri.lebih baik di negeri sendiri..

Aku rindu kehidupan kat sana.sekarang aku jauh dari menatap wajah syurgaku setiap hari..ibu..dulu walaupun balik kerja kadang2 merajuk ngan mak..tapi best..sebab mak ada depan mata.lani dengaq suara ja..tapi hari hari aku kol mak aku..biaq la orang nak kata anak manja ka apa.aku xdak ayah..hanya ada mak..so biarlah semuanya aku curahkan untuk mak aku..ko peduli apa.hahaha..tiba2 kan..

Duduk penang xdak jodoh..mungkin ini perjalanan hidup yang mendekatkan aku dengan jodohku..arghh..tiba tiba lagi..haha..ada ka xdak?  Jeng jeng jeng..biarlah rahsia... kalau jodoh xkemana kan..

Nanti aku update lagi..terima kasih pada sudi yang baca kisah hidup aku walaupun xmenarik..sampai masa mungkin aku pun akan pergi macam pakyus..dapat la hampa semua kenang aku kan.. see u again..

1 comment:

ada nak komen apa2..silakan..