Friday 3 April 2015

PENANG THAI Festival

assalammualaikum,

Tahun ni kelab jkn xbwak jalan mana2..so tahun ni xdala entri aku holiday..kalau holiday kecik2 dalam negara tu adala..tapi aku nak holiday yang kena bawak BUKU MERAH..haa..so sad..teringat masa mula mula dapat pergi Krabi dulu..oh indah..cewii sakan..baru dapat jalan luaq negara katakan..Tahun ni patutnya memang plan nak pi Krabi lagi.tapi ada pulak yang pi xmau pi..so our PKN decide xpayah jalan..padan muka..huhu..dah terbayang2 aku nak makan tomyam kat sana tau x..perghh..nasib baik xmengidam..

so untuk memujuk tekak yang duka ini..nasib baiklah ada Festival Thai kat Penang haritu.



haha..bulan 4 baru nak hapdet cerita bulan 2 aritu..nampak sangat aku pemalas kan..tula orang berbelog hang nak belog jugak..



pewangi..tapi xbeli pon..tengok ja..




gelang batu..erm ori ka ni..macam x ja kan..kalau ori xkan 30ringgit ye dak..




mak beli apa tu..kuah rojak..ada yang pedas ada yang manis..tapi yang manis tu manis sungguh..haha..amik yang pedas ok la..sedap..




Churos..haha..xdapat pi Spain aku makan Churos thailand pun jadi la..




Yang Fevret dah ditemui..Pulut Pelam..haish..dapnya..kalau ada pulut durian lagi sedap..Degheyan cepat la berbuah..rindu kat Degheyan.. 




sedap wei..jangan jeles..lani tengah musim mempelam kan..semalam aku pi pasar malam sekilo 5 ringgit..balik kupaih sebijik makan dalam pinggan kat rumah lagi terangkat woo..




another fevret..Somtam..sedap gak ni..masam masam pedas..wow.




aiskrim kelapa..hihi..ni kalau musim Pesta Penang selalu dah duk makan...




My Makcik..beli kopi ngan cendoi semangkuk..tapi cendoi depa campuq macam macam la..tapi rasa ok..sedap..aku kalau pilihan masakan Indon n Thai aku pilih Thai..Indon aku xlalu..orang Thai pandai masak.







Laksa Siam..macam Laksa Lemak..mungkin sedap gak..mak makan sampai abis..aku xmakan pun..




hehe..lepas ni sebenarnya xhabis lagi..tengah nak balik tu jumpak pulak mekap dari Thailand..produk dari kayu Tanaka..dia tolong mekapkan kita..pastu terpengaruh beli la jugak..bagi aku ok..Bedak Serbuk kayu Tanaka tu aku apply kat muka lepas pakai foundation..so muka xberminyak walaupun sampai tengahari..sebab sebelum ni kalau pukul 10 tu aku dah kena tempek bedak balik kat muka..sebab minyak kat hidung ngan dahi semua dah berlinangan..hahahha..

tapi tapiii tapiiiiii kan..aku masih teringin nak makan tomyam tepi jalan kat krabi..camana ni..


sekian..nanti rajin aku hapdet lagi..setialah membaca..puii..


No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..