Monday 20 April 2015

INTERVIEW AGAIN

assalammualaikum,


sabtu 18/4/2015 aku bukak fb tengok ada sorg member dapat interview untuk Pembantu Tadbir KEW..selalu kalau interview PTkew aku mesti dapat..sebab memang dah boleh agak..selalu lepas je syarat kelayakan tu. ok cek emel then confirm! dapat lagi interview. 28/4/2015..alhamdulillah..ada peluang untuk mencuba lagi..walaupun..


print screen dari email aku..


huhu..walaupun kadang kadang rasa macam nak menangis ja..xlarat dah nak buat preparation untuk interview..macam macam tau..sampai kadang kadang fed-up..yes serius..masuk ni dah 6 kali aku interview..yeke..kalau nak ikutkan selepas SPM dah 10 kali kot.tu xmasuk lagi yang duk pergi exam..apa yang kita baca kadang dia xtanya pun..kali ni bila dapat aku rasa macam erm..ok..dapat lagi..ok alhamdulillah..got a chance again..tapi hentam sajalah..kalau ada rezeki ada..aku dah malas nak beriya..malas nak berharap..memang betul pun kan..kalau rezeki tu dah tertulis untuk kita akan datang jugak..tapi x lah bermaksud tanpa usaha kan..usaha jugak,,tapi biar besederhana..xmau lebih lebih..kalau dulu nak interview siap pakai baju baru..tapi kali ni aku nak pakai yang mana ada ja..yang aku duk pakai mai opis ari ari..simple!


aku nak study pasal GST sikit kot..yala sekarang kan gelombang GST..pastu study la sikit pasal jabatan aku..sebab aku pun keja Jabatan Kewangan kan..so mesti ada jugak lah soalan yang berkait..sebab selalu dah kena..selalunya kalau org yang dah kerja ni lagi payah soalan dari freshie..freshie tanya pasal akaun ja..ok la..memang ingat lagi..tanya la aku pasal akaun lagi please..

oh interviewer aku kali ni perempuan melayu..selalu orang kata perempuan ni cerewet dia lain macam sikit..betul ke? aku selalu kena dengan lelaki..entahlah..harap harap lembut la hati dia..harap harap kali ni boleh la lepas kot..tapi macam aku kata tadi..kalau rezeki tu memang tersurat untuk kita dapat la..kalau x mungkin ada sesuatu di sebaliknya..think positif..ok laaa..sight! tapi kalau ditanya kenapa nak dapat jawatan ni..jawapan ikhlas ialah nak membina masjid..sebab boleh keluarkan duit kwsp..huhu..tu jawapan dalam hati..tapi kalau nak jawab kat interviewer tu xkot..mesti la jawapan skema sikit..khennn!


Don't despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
In shaa Allah In shaa Allah In shaa Allah"




No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..