Wednesday 5 June 2013

penjara

pagi ni belek belek blog
tertarik plak aku nak baca pasai pengalaman tali gantung
hurm..takut kan
yalah biasa kita hidup kita xtau bila mati
tu yang seronok xhabis
macam macam perangai punya dok ada

sebut penjara otomatik mesti semua teringat penjara pudu kan
penjara paling legend kat malaysia
aku penah p melawat penjara pudu
masa aku darjah 4
rombongan sekolah tahun 1997
masa tu penjara dah tutup sebab nak roboh
alasan xsesuai duk lam kl
so depa ada bukak untuk lawatan kan

terima kasih sangat2 kat cikgu yang arrangedkan rombongan tu
terkesan kat aku sampai la ni
nak buat jahat takut sangat sebab penjara tu ngeri
bila balik tu xboleh tidoq malam gak la

jom layan gambaq sambil aku cerita serba sikit kat ampa

scene dari atas
memang xsesuai pon duk lam area kl kan
tanah ni boleh wat condomaniam
tapi mungkin xdak sapa nak beli kot..antu banyak


ni entrance depan
lepas aku masuk pintu ni ada g 1 pintu
gelap + pegawai penjara banyak dan lorong2
masa masuk pintu tu cam sejuk ada aircond aku rasa
serius memang takut


sel sel dia camni
ada 2 tingkat
aku lalu gak kat sini
tapi nak jengok masuk dalam sel memang xla

hukuman rotan.
banduan hanya pakai cawat dan pegang nombor badan masing2
beratoq tepi bangunan pastu bila nombor dipanggil
depa kena berlari cam jogging tu p lapor diri



rotan ada sebalang sebelah tiang ikat banduan ni
saiz rotan ikut kesalahan
ada yang boleh kena banyak skali
ada yang kena dua kali pon terburai isi pungkoq tu
sampai lembik la depa kena usung
bubuh iodin nanti baik sambung rotan
tengok pon sakit nak nanges dah inikan pulak kalau kita yang kena



dapoq dalam penjara ni yang dah depa wat cam mini panggung
dalam tu gelappp
tayangan sejarah penjara pudu

toilet depa memang open
kalau ada hati nak gelak tengok orang berak xsempat kot
mau kena terajang
banduan ganas semua kat sini


last aku tengok tayangan banduan akhir ke tali gantung
kami kena duduk tepi2 sel ni la
xda cerah camni.xda cahaya langsung
ujung tu ada lampu oren malap2 ngan tali gantung
pastu sound system kuat
'tap' 'tap' 'tap'
bunyi tapak kaki
masa ni aku dah pelok member n xtengok apa jadi
pastu bunyi tarik gear
aku bukak mata tengok cam depa wat patung terkulai kat tali tu

arr..cita ni pon aku takut dah
emang dasar

kalau ampa nak baca cerita tali gantung dan banduan akhir tu ampa refer sini..


"ya Allah jauhkanlah diriku serta orang orang yang aku sayangi
dari terjebak dengan dadah dan jenayah"

a m i n

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..