Thursday 23 May 2013

KURSUS

FUH FUHH
habuk nipih nipih gituu 
bapa ari xbukak belog yang xpemes nih
bzzzzzzzzzz

ok la nak update sai isnin ritu
aku p kursus Penulisan Surat Rasmi anjuran JKN + DBP
xtaw la kenapa terpilih
maybe sebab aku ada wat surat rasmi or aku xreti wat surat
hehe

kursus ni sehari ja
berlangsung kat Dewan Sri Pinang,Penang
penceramah dari pihak DBP
bagus gak la
semenjak dah abis skolah ni kita tengok bahasa melayu macam remeh temeh ja kan
konon dah boleh berbangga dengan bahasa yang kita pakai sehari hari
padahai..punahh
bahasa yang kita pakai dah dicampur dialek
caca marba
cikgu  yang mengajaq tu ada la inform words yang boleh dekat jauh
mana yang patut ada sempang or x
hurmm..aktif jugak la otak aku hari tu
ada 15 ja perkataan yang sepatutnya boleh disambung

antarabangsa
beritahu
bumiputera
jawatankuasa
kakitangan
kerjasama
olahraga
matahari
pesuruhjaya
setiausaha
sukarela
suruhanjaya
tandatangan
tanggungjawab
warganegara

so yang selama ni rupanya banyak jugak la yang aku dok merepek
hahahha
sebab tu orang kata belajar sampai ke negara China
wahh

 ayaq habis
nota berkeping keping

sesi petang
cikgu terang pasai format surat rasmi
format surat sama jugak cam time skolah dulu
ingatan aku kuat lagi
tapi ada jugak sesetengah jabatan yang buat format sendiri
itu xjadi masalah
sebab setiap syarikat/ jabatan mempunyai laras dan tujuan yang berbeza

tapi cikgu tekankan dalam surat rasmi yang penting keSOPANan
tapi kalau surat nak mintak hutang keras sket bunyinya xpa
heheh

kursus petang petang
lepas lunch + pekena fruuze
mata chek pon jadi syurrrrr ja
mula la aku dok merepek meraban dah

shine bright like a diamond!!!
haha..aku ilhamkan dari baju cikgu tu

tengkiu cikgu..

C I N T A I L A H  B A H A S A  K I T A

B A H A S A  J I W A  B A N G S A

4 comments:

  1. kursus yg best buat kat hotel..huhu

    ReplyDelete
  2. haha..nak buat camana..jabatan save budget..kudukutt

    ReplyDelete
  3. hahahaha.. hang tak baek gelakkan baju cekgu taw.. daulat satg..

    ReplyDelete
  4. apa plak..kak mimie nak buat fesyen tu kan bju raya nti..wahh

    ReplyDelete

ada nak komen apa2..silakan..